تجمع مردم انقلابی خراسان جنوبی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین  

تجمع مردم انقلابی خراسان جنوبی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین ومحکوم کردن جنایات هولناک رژیم کودک کش اسرائیل در میدان قدس بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” یازده روز از عملیات 7 اکتبر حماس در سرزمین های اشغالی می گذرد، عملیاتی که چنان رژیم وحشی صهیونیستی را به واکنش واداشته که تاکنون نزدیک  به 4000 فلسطینی را در نواز غزه با بمباران های بیرحمانه به شهادت رسانده و ارتش 500 هزار نفری خود را در پشت مرزهای غزه برای عملیات زمینی آماده باش نگاه داشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی که شکست سنگینی را در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین در چارچوب نبرد «طوفان الاقصی» متحمل شده است، از ۱۱ روز پیش دست به جنایت های جنگی و ضد بشری علیه ملت فلسطین در نوار غزه زده و برج ها و خانه های مسکونی شهروندان غیرنظامی فلسطینی را هدف حملات وحشیانه خود قرار داده و اقدام به قطع آب و برق و جلوگیری از ورود مواد غذایی و پزشکی به غزه کرده است.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش‌هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر از مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیر نظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته هستند.

امروز استان خراسان جنوبی مانند دیگر استانهای کشور صحنه حضور کودکان و دانش آموزانی است که با تجمع و راهپیمایی خود اقدامات اخیر رزیم صهیونیستی را محکوم کردند.

کودکان امروز یک صدا شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر دادند

در دبستان قهستان شیرگ بخش زهان، کودکان بیانیه ای صادر کردند؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: ما کودکان سرزمین یاقوت‌های سرخ به پیروی از پیشوایانمان، از ظلم در حق کودکان فلسطینی و عدم امنیت و آرامش کودکان هر جای دنیا که باشند، ناراحت هستیم و نقض آشکار حقوق همه کودکان جهان به ویژه کودکان نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید   بیش از ۱۸ هزار گذرنامه در خراسان جنوبی تحویل شد

ما آرزو داریم دنیا سراسر صلح و نشاط باشد تا به معنای واقعی کودکی بهتر، زندگی بهتر را تجربه کنیم.

همچنین دانش آموزان دبستان شهید فلاحی دیهوک، دبستان شهید گلی عشق آباد ،دبستان دخترانه ۱۲فروردین اسلامیه، دانش آموزان روستای رقه بخش ارسک بشرویه با راهپیمایی و تجمع خود،حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به بیمارستان معمدانی در غزه را محکوم کردند.

دانش آموزان خوسف پرچم اسرائیل را آتش زدند

نقاشی و ساخت پرچم فلسطین از دیگر برنامه‌های کودکان استان در پی محکوم کردن این جنایات بود.

در پی اقدام جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی در قتل عامآغاز تجمع مردمی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در بیرجند بیماران به ویژه کودکان و زنان بی پناه در بیمارستان المعمدانی غزه، و ابراز احساسات و درخواست‌های گسترده عموم اقشار مختلف مردم بصیر خراسان جنوبی در راستای محکومیت این نسل کشی رژیم کودک کش و حمایت و ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه، تجمع مردمی برگزار کردند.

این تجمع هم اکنون در میدان قدس بیرجند با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد. این مراسم در دانشگاه بیرجند و دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نیز هم برگزار شد.

اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های خراسان جنوبی با برپایی تجمع اعتراض آمیز ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه حمله به بیمارستان المعمدانی غزه، حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

این تجمعات به صورت جداگانه در دانشگاه بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برپا شد.

جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه بیرجند امروز از میدان سازمان مرکزی به سمت مسجد امام صادق (ع) دانشگاه راهپیمایی کردند تا خشم و انزجار خود را از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام و با ملت مظلوم فلسطین ابراز همدردی کنند.

بیشتر بخوانید   رژیم صهیونیستی آرزوی شوم شکست جبهه مقاومت را به گور خواهد برد

آنان در این اجتماع شعار دادند: “قدس شریف آزادی ات یقین است، فریاد ما در همه جا طنین است”، “رژیم صهیونیستی خانه عنکوبت است، سرنوشت اسرائیل نابودی و سقوط است”.

بنری با متن «غزه تنهاترین شهر جهان» نیز در دست تجمع کنندگان بود. همچنین در این تجمع شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر داده شد.

تجمع دانشجویی و اعلام انزجار در پی جنایت جدید رژیم صهیونیستی ظهر امروز (چهارشنبه) در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد.

دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم امروز با حضور در مزار شهدای گمنام این دانشگاه، جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان معمدانی غزه و قتل عام مردم بی‌گناه را محکوم کردند.

نظیر این اجتماعات در دیگر مراکز دانشگاهی و آموزشی خراسان جنوبی نیز برگزار شد.

براساس اعلام وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، کلاس‌های درس دانشگاه‌ها پیش از تجمع امروز برای شرکت دانشجویان در اجتماع بزرگ حمایت از مردم غزه تعطیل شد.

مدرس حوزه و دانشگاه در حاشیه مراسم تجمع مردم در میدان قدس به خبرنگار ما اظهار کرد: مسئله فلسطین کلید رمزآلود فرج است و این مسئله می‌تواند تحول ایجاد کند و سرنوشت‌ساز باشد، در قدم اول باید مردم را با تبیین، روشن کنیم تا یک عزم و خیزش جهانی رخ دهد.

حجت الاسلام مختاری گفت: سلاح دشمنان بمب، تهدید، خشونت، تزویر و اهانت به مقدسات است چون سلاح دیگری ندارند اما ما برهان داریم و امروز باید مردم را با منطق و نصیحت بیدار و حقایق را تبیین کنیم که مردم مظلوم غزه را دریابند و به میدان بیایند.

بیشتر بخوانید   کنترل بازار و برخورد با قانون شکنانان یک وظیفه جدی بر مسئولان است

وی با بیان اینکه امروز اسراییل به وحشت افتاده و نابودی خودش را می‌بیند و به خوبی می‌فهمد که محور، ایران اسلامی است لذا از ما هراس دارد افزود: باید بدانیم جبهه استکبار غول رسانه‌ای در اختیار دارد و ما باید جوانان را آگاه کنیم که غرب، نماد وحشی‌گری است و تفکر غرب تفکر جنایت و دنیاپرستی و ضد انسانی است.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: استفاده از بمب های آنچنانی برای نواز غزه که مردم و کودکان بی گناه را با خاک یکسان کنند، یک خیال باطل است که بتوانند با نسل کشی و کشتار به پیروزی برسند، ۷۵ سال مردم فلسطین را کشتند اما نتیجه آن عملیات طوفان الاقصی شد.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: دشمنان در جنگ نرم از نظر فرهنگی و فکری شکست خوردند و احساس کردند سعادت آنها در دنیا پرستی، مقام پرستی و آدم کشی است و فکر غلطی در آنها ایجاد شده که در بیرون این طور وحشیانه عمل می‌کنند.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها