جشنواره زرشک(۸)|استاندارخراسان جنوبی:دستاوردهای جشنواره زرشک سال گذشته برای مردم تشریح شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: دستاوردهای جشنواره زرشک سال گذشته برای مردم تشریح و تبیین شود.

به گزارش « پیام خاوران » به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت امروز پنجشنبه با تأکید بر این مطلب در جلسه برنامه ریزی جشنواره زرشک خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: از آن جایی که جشنواره زرشک، جشنواره ای هدفدار و با برنامه است، لذا خروجی های جشنواره سال گذشته باید برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی با اشاره به دستاوردهای مطلوب جشنواره زرشک سال گذشته ، تصریح کرد: از مهمترین دستاوردهای این جشنواره، به نتیجه رسیدن ۶ تفاهم نامه ای است که سال گذشته و در مراسم اختتامیه به امضا رسید.

به گفته وی؛ آماده افتتاح بودن فاز یک شهرک تخصصی زرشک سربیشه که سال گذشته و در جشنواره زرشک کلنگ زنی شد، یکی از این دستاوردها می باشد.

استاندار با اشاره به زمان تعیین شده برای برگزاری جشنواره زرشک ۲۹ مهر تا  ۳ آبان، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهدافی که در این جشنواره باید به طور جدی دنبال شود، معرفی و شناساندن زرشک به عنوان یکی از محصولات استراتژیک و مهم خراسان جنوبی است.

قناعت از برنامه های راهبردی تعیین شده در راستای ایجاد ارزش افزوده در زرشک استان گفت و اظهار داشت: توسعه صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره های ارزش از طریق جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت از جمله کارهایی است که از جشنواره زرشک انتظار داریم.

وی به تفاهم نامه هایی اشاره کرد که برنامه ریزی شده در جشنواره زرشک امسال منعقد گردد و گفت: ایجاد سایت پرتودهی زرشک، تهیه تله فیلم، حمایت از تحقیقات پژوهشگران در زمینه زرشک و … هر کدام به سهم خود می تواند به معرفی زرشک استان کمک کند و بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید   پارک بانوان بیرجند ۱۰ هزار مترمربع توسعه می‌یابد

به گفته وی؛ استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با پشتوانه حمایتی بخش دولتی می تواند به غنای جشنواره کمک کند.

براساس اطلاعات ارائه شده در این جلسه، گردشگری مزرعه، نمایشگاه محصولات زرشک، نمایشگاه عکس زرشک، مسابقه نقاشی، جشنواره غذا، کارگاه آموزشی اصول و مبانی صادرات زرشک، تشکیل میز توسعه صادرات زرشک و …از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دومین جشنواره زرشک خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها