رویداد نوآوری و ایده‌پردازی زرشک در صنایع غذایی برگزار شد

همزمان با چهارمین روز جشنواره زرشک به همت گروه تجاری زرسرخ و انجمن گردشگری پایدار استان رویداد نوآوری و ایده پردازی با هدف تجاری‌سازی زرشک در صنایع غذایی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” غلامحسین حسینی دبیر جشنواره ملی زرشک در رویداد نوآوری و ایده پردازی صنایع غذایی در بیرجند گفت: امیداوریم جشنواره زرشک بستر مناسبی را برای رفع دغدغه‌های هم‌افرادی که تولید کننده هستند باشد. کشاورزان عزیزی که زحمت می کشند باید نتایج زحماتشان را ببینند و همه  باید در کنار هم به این موضوع کمک کنیم.

وی به این نکته هم اشاره کرد که هنوز زرشک در سبد غذایی خانواده ها چه در کشور و در جهان به جایگاه واقعی خود نرسیده و مسئولان مکلف هستند که به هر شکلی شده شرایط را برای این موضوع فراهم کنند.

احمد کاشانی مدیر انجمن گردشگری پایدار استان نیز در این مراسم گفت: باید از خشک فروشی زرشک به سمت فروش این محصول به صورت تر برویم.

به گفته وی محصول تر زرشک در صنایع غذایی پرکاربردتر در مقایسه با زرشک خشک است و باید برنامه ریزی‌های مسئولان به‌این سمت پیش رود.

مهدی باقری مدیر عامل گروه تجاری زرسرخ هم در این مراسم گفت: امسال با بهره گیری از مجموعه آموزشگاه‌های و فعالان خانگی در سطح شهر بیرجند دستورهای غذایی و تلفیقی در راستای برندسازی جمع‌آوری و تهیه شد.

به گفته وی در مجموع ۴۵ مورد غذا، ۲۴ نوع دسر و ۱۳ مورد نوشیدنی تهیه شد که در این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

وی تاکید کرد: زعفران در شرایط فعلی نیازمند بازاریابی است اما زرشک هنوز شناخته شده نیست و باید با ارائه محصولاتی که با زرشک درست می‌شود این محصول را به جهانیان بشناسانیم.

وی همچنین از اعلام آمادگی این مجموعه برای برگزاری این گونه جشنواره‌ها در شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در صورتی که آموزشگاه‌های شهرستان‌ها آمادگی داشته باشند می توانیم این اقدام را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید   مدرسه برکت شش کلاسه روستای آواز شهرستان درمیان بهره‌برداری شد

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها