اعطای اولین نشان حلال در خراسان جنوبی به شرکت تروند زعفران

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: اولین نشان حلال در این استان به شرکت تروند زعفران قاینات اعطاء شد.

به گزارش « پیام خاوران »  مهدی دستورانی در آیین اعطای گواهینامه تایید صلاحیت استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵:۲۰۱۷ آزمایشگاه مجهز شرکت “تروند زعفران”اظهار داشت: معیارهای سازمان ملی استاندارد کشوری، استانی، شهرستانی و شهری نیست بلکه معیار و سنجش این سازمان براساس فرآیندهای ملی است.

وی افزود: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد، مرکز ملی تایید صلاحیت درگیر همترازی با تولید است تا بتوانیم آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ را که در کشور ایران تایید شده در ترکیه مورد پذیرش قرار دهیم و ما تایید کنیم.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه قبل از دولت سیزدهم تاییدیه هایی که به  آزمایشگاه داده می شد تاییدیه های استانی بود که هیچ وجاهت قانونی طبق قانون تقویت نظام استاندارد نداشت بیان کرد: قانون تقویت نظام استاندارد، استانداردسازی را در بحث آزمایشگاهی به یک مرجع مستقلی مانند مرکز تایید صلاحیت داده بود که در سالیان گذشته از این امر غفلت شده بود.

دستورانی با بیان اینکه دولت سیزدهم در بدو شروع یک بازه زمانی را برای آزمایشگاه ها مشخص تا با مشکل مواجه نشوند تصریح کرد: بعد از پیاده سازی این زیرساخت ها یک سوم آزمایشگاه های ما از حذف شدند.

وی از وجود ۷ آزمایشگاه ۱۷۰۲۵ در خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین۹ آزمایشگاه در دستور کار است که ۳ مورد ارزیابی و ۴ آزمایشگاه در مرحله ارزیابی و ۲ مورد ثبت نام شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی یادآور شد: از این تعداد آزمایشگاه ۳ مورد مربوط به شهرستان قاین، یک مورد مربوط به فردوس، ۲ مورد طبس و یک آزمایشگاه مربوط به شهرستان بیرجند است.

بیشتر بخوانید   عشق و ارادت به امام حسین (ع) در منطقه ویژه/ عزاداری تماشایی ۱۵ هزار نفری بیرجندی‌ها

دستورانی با بیان اینکه ۴۰ درصد پروانه های استاندار ما مربوط به شهرستان قاین است اظهار داشت: این نشان دهنده آن است که شهرستان قاین پتانسیل صنعتی بودن خود را به رخ استان می کشد.

وی به شرکت تروند زعفران اشاره و افزود: همچنین ۱۲ پروانه مربوط به شرکت تروند زعفران است که از این تعداد ۶ پروانه اجباری و ۶ پروانه تشویقی است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از این استاندارد ها بحث زرشک است گفت: از پنج واحد تشویقی که در استان وجود دارد شرکت تروند زعفران یکی از این شرکت ها است که پروانه استاندارد زرشک را دارا می باشد.

دستورانی با بیان اینکه در بحث زرشک تاکنون ۳ استاندارد توسط خراسان جنوبی  نوشته شده است اظهار داشت: یکی از این استانداردها بحث زرشک بی دانه و دیگری بحث داشت، برداشت و نحوه انبار کردن محصول است اما متاسفانه کسی سمت آن نیامده است.

وی با بیان اینکه استاندارد جهانی زرشک را خراسان جنوبی نوشته است خاطرنشان کرد: اما متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی استقبالی نشده است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: در بحث زعفران در بحث زعفران ورود کرده این و بحث عصاره زعفران در حال تدوین است تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست ما در دولت سیزدهم نگاه حمایتی از جنس کیفیتی است خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۲ هزار و ۹۶۶ بازرسی از سطح استان انجام شده است که متاسفانه ۶۷۰ کالای غیر استاندارد شناسایی شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با بیان اینکه این عدد در مقابل اینکه در ده سال گذشته حتی یک کالای غیر استاندارد شناسایی نشده است بسیار بالا است گفت: هدف ما حمایت از تولید کننده است.

بیشتر بخوانید   با حضور استاندار خراسان‌جنوبی: عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع کشتارگاهی شرکت فروزان بیرجند آغاز شد+ تصاویر

دستورانی با بیان اینکه اولین نشان حلال در استان به شرکت تروند زعفران اعطاء شده است تصریح کرد: این نشان به تمام محصولات داده خواهد شد، چون ما عضو ایزو هستیم این نشان مورد تایید بسیاری از کشورها است.

وی افزود: با تلاش گروه تولیدی کشاورزی تروند زعفران قاینات برای اولین بار عصاره زعفران تولید و به بازارها عرضه شده است و همچنین طرح عصاره محصولات ارگانیک در استان توسط دانشگاه بیرجند در حال بررسی است.

دستورانی با بیان اینکه در حال حاضر دو شرکت تروند زعفران و کویرتایر واحد‌های دارای برند استان هستند گفت: خوشبختانه شرکت تروند زعفران جایزه کیفیت ملی را از آن خود کرد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه استان به گونه ای است که برخی از واحد‌های ما می توانند در سطح ملی بدرخشند.

دست یابی شرکت تروند زعفران در استانداردهای مختلف

فرماندار قاینات نیز در این مراسم اظهار داشت: برای موفقیت در بازار داخلی و بین المللی نیازمند علم و دانش هستیم و باید خود را به ترازها و استانداردهای لازم برسانیم تا بتوانیم در عرصه رقابت حرفی برای گفتن داشته باشیم.

محمد محمدی افزود: خوشبختانه مدیریت شرکت تروند زعفران با نگاه علمی و شناختی که از بازارهای جهانی دارند و شناخت خوب از تجارت و پیاده سازی این نگاه در عرصه عمل و در گروه تولیدی و کشاورزی تروند در بخش های مختلف به استانداردهای خوبی دست یافته است.

فرماندار شهرستان قاینات با بیان اینکه در دولت سیزدهم با نگاه حاکم بر بخش های اقتصادی کشور تحولات بسیار خوبی شاهد هستیم بیان کرد: در این راستا تولید دانش بنیان در رده های مختلف جاری است و در عرصه سیاست های خارجی نیز تحولات خوبی را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید   پرداخت ۱۹ میلیارد ریال از غرامت دامداران و مرغداران خراسان جنوبی

محمدی گفت: کشور ما با ۱۵ کشور همسایه است که با هیچ کدام از جمله عربستان ارتباطی نداشتیم اما خوشبختانه در دولت سیزدهم این ارتباط فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت هایی که در عرصه سیاست های خارجی توسط دولت صورت می گیرد زمینه توسعه اقتصادی را برای شرکت هایی مانند تروند زعفران که در عرصه بین الملل فعالیت می کنند فراهم می کند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها