وزیر ارشاد: حوزه فرهنگ و هنر کشور با یک نگاه متعالی در حال حرکت است

وزیر ارشاد گفت: ما بدون اینکه از این مسئله گزندی به حوزه فرهنگ و هنر کشور وارد شود، این تهدید را به فرصت حضور چهره‌های انقلابی و بیان و نمایش فعالیت‌های انقلابی تبدیل کنیم و مسیر حوزه فرهنگ و هنر با یک نگاه متعالی در حال حرکت است.

به گزارش “پیام خاوران” ، محمد مهدی اسماعیلی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور، اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی با حمایت و ارشادهای نماینده ولی‌فقیه و پشتیبانی استاندار، گام‌های خوبی طی دو سال اخیر در حوزه فرهنگ برداشته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار اصلی دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ کشور، عدالت فرهنگی بوده و کارهای گوناگونی در این زمینه نیز انجام شده است.

اسماعیلی با بیان  اینکه تلاش کردیم فضایی برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان در بخش‌های مختلف فراهم کنیم تا همه فرصت کنشگری مثبت در حوزه فرهنگ را داشته باشند، افزود: نگاه دولت در حوزه فرهنگ، نگاهی در عرض سایر فعالیت‌ها نیست، بلکه فرهنگ زیربنای کار ماست و توقع هم از رئیس جمهور همین است.

وی با اشاره به اینکه در دولت فعالیت‌های هنری از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، اما همه دستگاه‌ها همکار ما در توسعه و گسترش فرهنگ هستند، افزود: امروز نظام اسلامی به صورت عریان و دقیق با دشمنان خارجی در حوزه فرهنگ است و اگر فتنه سال گذشته را مرور کنید این اتفاق را به راحتی می‌توانید مشاهده کرد،  دشمن دقیقا در حوزه فرهنگ ایستاد و چهره‌هایی هم که به عنوان سرآمدان جریان رقیب ظهور و بروز پیدا کردند و در مقابل انقلاب و مردم ایستادند که سابقه فعالیت‌های هنری داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما بدون اینکه از این مسئله گزندی به حوزه فرهنگ و هنر کشور وارد شود، این تهدید را به فرصت حضور چهره‌های انقلابی و بیان و نمایش فعالیت‌های انقلابی تبدیل کنیم و مسیر حوزه فرهنگ و هنر با یک نگاه متعالی در حال حرکت است.

بیشتر بخوانید   افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در بیرجند

اسماعیلی ادامه داد: نگاه وزارت ارشاد حل مسائل صنفی و معیشتی، تأمین زیرساخت‌ها و مهمتر از همه جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر است که باید متناسب با جهت‌گیری‌های کلان انقلاب اسلامی باشد و این محور فعالیت ماست که دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی با مردمی انقلابی و جامعه شاخص اهل علم و ایمان روبه‌رو هستیم، افزود: در جلساتی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این استان، دغدغه‌ها و مطالبات خود در حوزه فرهنگ و هنر مطرح کردند و ما هم قول دادیم بخش مهمی از این توقعات را برآورده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اختصاص بودجه خاص به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به‌زودی محقق می‌شود، بیان کرد: مطالبات مردم خراسان جنوبی در حوزه فرهنگ فردا ۱۴ آبان در مجمع عمومی شورای فرهنگ عمومی به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

اسماعیلی در پایان گفت: برای اجرای سند مهندسی فرهنگی تصمیم گرفتیم و برخی استان‌های برش استانی این سند رونمایی شده است.

۱۰ کارگروه تخصصی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی راه‌اندازی شد

علی فرخنده، در این دیدار، اظهار داشت: از دی ماه ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۱ فعالیت شورای فرهنگ عمومی استان متوقف بوده است.

وی ادامه داد: تأکید نماینده ولی‌فقیه در استان بر این بود که جلسات محتوایی و پربار تشکیل شود تا خروجی آن برای مردم امیدآفرین باشد و در فضای عمومی نتایج شورای فرهنگ عمومی ملموس و قابل اندازه‌گیری باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۱۳ ماه گذشته حدود ۱۰ جلسه شورای فرهنگ عمومی استانی برگزار شده است، افزود: از این جلسات خروجی‌های خوبی حاصل شد و در موضوعات پنج‌گانه اولویت‌های سال جدید که ابلاغ شد و در کنار آن به فعال کردن مجمع عمومی شورای فرهنگ عمومی استان پرداختیم.

بیشتر بخوانید   برگزیدگان چهاردهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند

وی در خصوص فعال‌سازی شورای فرهنگ عمومی شهرهای استان بیان کرد: یکی از خلاهایی بود که از ظرفیتش استفاده نشده بود. سال گذشته این شورا را در مراکز شهرستان ها فعال کردیم و قوانین و سیاست‌های مورد نظر نماینده ولی فقیه در استان را خدمت ائمه جمعه بیان کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای کیفی‌سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی ۱۰ کارگروه تخصصی در استان راه اندازی شده است، افزود: اولین کارگروه اندیشه‌ورز است که حداقل در ماه طی یک یا دو جلسه نخبگان به موضوع بحث می‌پردازند و مباحث فرهنگی استان را بررسی می‌کنند.

فرخنده در پایان سخنانش گفت: از جمله دیگر کارگروه‌ها می‌توان به کارگروه تخصصی رصد فرهنگی اجتماعی، کارگروه تخصصی سلامت اجتماعی، ایثار و شهادت، تعلیم و تربیت، زن و خانواده، رسانه و فضای مجازی، جهاد تبیین، مسجد و کارگروه تخصصی صنایع و محصولات فرهنگی اشاره کرد. تلاش می‌کنیم تا در حوزه کیفی‌سازی برنامه‌ها به سمت مطلوب حرکت کنیم.

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها