گلایه دادستان بیرجند ازعمل نکردن به تبصره قانونی درمقابله باشوتی

دادستان بیرجند گفت:طبق تبصره هفت ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا شوتی ها در صورت تکرار جرم باید وسیله نقلیه شان به نفع دولت مصادره شود که این قانون در هیچ کجای کشور اجرا نمی شود.

به گزارش“پیام خاوران “ ، حجت الاسلام علی نسایی زهان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تصادف دلخراش روز گذشته در محور سربیشه به نهبندان ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه اظهار کرد: علت تصادفات عدم اجرای قانون است.

وی با تأکید بر اینکه هر کجا به قانون عمل نکنیم شاهد چنین حوادث تلخی خواهیم بود، بیان کرد: خراسان جنوبی یک استان مرزی است و از این به جهت مسیر انتقال بخشی از سوخت قاچاق به افغانستان و پاکستان استان ما است.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند  با بیان اینکه سوخت کش‌ها و شوتی ها قوانین راهنمایی و رانندگی را مراعات نکرده و بیشتر آنان پلاک‌های مخدوش دارند، گفت: رانندگان برخی از شوتی ها حتی گواهینامه ندارند و از جاده‌های فرعی حرکت کرده و تصادفات دل خراشی را به بار می‌آورند.

نسایی زهان ادامه داد: در تعزیرات حکومتی که به پرونده‌های قاچاق رسیدگی می‌شود بیشتر مجازات قانونی را برای این قبیل افراد در نظر گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با جریمه نقدی سوخت کش‌ها دست از فعالیت غیر قانونی خود بر نمی‌دارند، اظهار کرد: در این راستا در شورای تأمین استان مصوب شد که علاوه بر جریمه نقدی وسایل نقلیه این قاچق چیان سوخت و شوتی ها تا شش ماه توقیف شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح هشت هزار وسیله سوخت کش و شوتی توقیف شده اند و در واقع پا به میدان مبارزه با قاچاق گذاشته است.

نسایی زهان افزود: البته همانطور که خراسان جنوبی پا به میدان مقابله با خودروهای شوتی گذاشته است استان‌های کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز جدیت بیشتری در مقابله و مبارزه داشته باشند.

بیشتر بخوانید   ۷۰۰ مبلغ، مجری طرح امین در خراسان‌جنوبی شدند

وی یادآور شد: طبق تبصره هفت ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا شوتی ها در صورت تکرار جرم باید وسیله نقلیه شأن به نفع دولت مصادره شود که این قانون متأسفانه در هیچ کجای کشور اجرا نمی‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند افزود: اگر این توقیف صورت گیرد بی شک شاهد کاهش فعالیت شوتی ها در قاچاق سوخت خواهیم بود.

انتهای پیام /۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

1 دیدگاه برای این خبر

  • حسبن نوامبر 21, 2023

    سلام جناب دادستان محترم
    این شوتی ها امنیت جانی و مالی را از مردم گرفتند با رفتار مخاطره سازشان در رانندگی.

پربازدید ترین خبرها