۴ هزار میلیارد تومان در طرح توسعه نهبندان سرمایه گذاری می‌شود/ کمبود فضای کتابخانه‌ای مطالبه جدی نهبندانی‌‌ها

فرماندار شهرستان نهبندان بابیان اینکه بیش از ۴ هزار میلیاردتومان برای طرح توسعه این شهرستان پیش بینی شده است گفت: ۲۰ میلیارد تومان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسعه کتابخانه ها اختصاص می یابد.

به گزارش “پیام خاوران“؛ ابوالفضل ایروانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رئیس جمهور در سفر به استان قول اجرایی شدن طرح توسعه نهبندان را نوید دادکه در چند ماه گذشته معاون اول رئیس جمهور به ۱۱ وزارتخانه و نهاد بخشی از اعتبارات را ابلاغ کردند که طی امسال وسال آینده باید تعریف و اجرا شوند

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای طرح توسعه نهبندان پیش بینی شده، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ میلیارد تومان برای سالن های سینما و ۱۰ میلیارد تومان هم برای کتابخانه غرب نهبندان اختصاص می یابد.

فرماندار نهبندان با بیان ایننکه بیش از ۲۲۴ هکتار زمین برای واجدان شرایط طرح نهضت ملی مسکن در نهبندان الحاق شده که رکودی بی سابقه است تصریح کرد: بیش از ۲۹۴ نفر در طرح جوانی جمعیت زمین دریافت کرده اند و ما در شهر نهبندان و شوسف در خصوص واگذاری زمین مشکلی نداریم.

ایروانی با بیان اینکه بیش از ۳هزار نفر واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن داریم که زمین ها به آنها واگذار شده و یا در حال واگذاری است، بیان کرد: در ماه های گذشته دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز اقدامات خود را آغاز کرده اند.

وی به وضعیت کتابخانه های عمومی نهبندان اشاره و افزود: در شهرستان نهبندان ۱۷ باب کتابخانه وجود دارد که بزرگترین کتابخانه روستایی کشور هم در روستای خوانشرف واقع شده که افتخار بزرگی است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در این شهرستان با کمبود فضای کتابخانه ای روبرو هستیم و در غرب نهبندان هم تاکنون اقدام مؤثری در خصوص کتابخانه انجام نشده است گفت: به موضوع به روز رسانی و تجهیز کتابخانه غرب نهبندان باید توجه شود چراکه مطالبه مردمی است.

بیشتر بخوانید   هیئت تطبیق فرمانداری بیرجند مصوبه شورای اسلامی را رد کرد/ بهترین شهردار باقی ماند

وی تصریح کرد: ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این کتابخانه در طرح توسعه دیده شده که با اختصاص آن، شاهد احداث این کتابخانه خواهیم بود، اما با این مبالغ، امکان بهره برداری ۱۰۰ درصدی آن نیست و انتظار داریم متولیان امر از مبلغ ۳۵ میلیارد تومانی که در دور سفر دوم رئیس جمهور به استان تخصیص داده شده بود به این پروژه اعتبار اختصاص دهند.

فرماندار نهبندان تاکید کرد: کتابخانه غرب نهبندان در نقطه ای از شهر در حال احداث است که بیشترین تراکم جمعیتی را داریم و طرح اقدام و نهضت ملی هم در این نقطه اجرا می شود.

ایروانی به کاشت درختان اکالیپتوس در نهبندان اشاره کرد گفت: این مهم با نگاه آینده نگری اتفاق نیفتاده، کاشت درختان زیتون در شهرستان خوسف به عنوان یک محصول استراتژیک به اقتصاد خرد کشاورزی کمک خواهد کرد که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مرکز تحقیقات زیتون را در شهرستان نهنبدان کلید زده ایم و به زودی شاهد این مرکز تحقیقاتی خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها