چند راهکار ساده برای جلوگیری از بخار شیشه خودرو در زمستان

شیشه های بخار آلود در هوای سرد زمستان می تواند آزاردهنده و همچنین یک خطر جدی برای رانندگان باشد. هنگامی که شیشه‌های جلو و جانبی خودروها دچار بخار می‌شود، دید کافی برای رانندگی وجود ندارد و پاک کردن شیشه ها برای رانندگان کمی سخت و دشوار است.

به گزارش “پیام خاوران” برخی افراد ممکن است چنین تصور کنند که هوای سردتر یا خنک‌تر به خشک شدن بخار شیشه های خودرو کمک می‌کند، اما این تصور شما کاملا نادرست است؛ زیرا هوای گرم‌تر می‌تواند آب و رطوبت بیشتری نسبت به سرما جذب کند و به خشک کردن سریع تر شیشه های بخار آلود کمک می کند.

ما در این مقاله قصد داریم با چند ترفند ساده و کاربردی،  یکی از دغدغه های رانندگان را که پاک کردن شیشه های بخار آلود خودرو در فصل زمستان است را برطرف کنیم، پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

۱) تهویه مطبوع خود را روشن کنید

تهویه مطبوع نه تنها برای خنک کردن خودرو در تابستان مفید است، بلکه به خشک شدن هوای داخل کابین نیز کمک می‌کند و میزان مه روی شیشه‌های شما را کاهش می‌دهد. برای این کار باید سیستم تهویه را روی درجه آخر بگذارید و دکمه AC را نیز روشن کنید. بخار روی شیشه ها به سرعت از بین خواهد رفت.

۲) بخارگیر شیشه ماشین

با استفاده از اسپری ضد بخار شیشه یا بخارگیر ماشین، در هر فصلی می‌توانید از بخارگرفتگی ماشین جلوگیری کنید. این اسپری علاوه بر جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه‌ها و آینه‌ها از نفوذ اشعه‌های مضر خورشید به داخل خودرو جلوگیری می‌کند. این اسپری را می‌توانید از مغازه‌های تزییات اتومبیل یا از کارواش‌ها تهیه کنید.

۳) استفاده از سیلیکا

سیلیکا در واقع موادی است که معمولا آن را درون بسته های کاغذی کوچک کنار جعبه لباس و کیف و کفش و وسایل الکترونیکی می بینیم. این ماده مانع از ایجاد رطوبت می شود. بنابراین می توانید هنگام خرید، این ماده را دور نیندازید، بلکه آنها را جمع کنید و در جای خشکی نگه دارید. بعدا در هوای سرد آنها را داخل داشبورد ماشین بگذارید تا از ایجاد رطوبت و مه شیشه ماشین جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید   آویشن، دمنوشی برای تنظیم خواب

۴) خمیر ریش تراش ضد بخار شیشه ماشین

اگه خمیر ریش تراش داخل منزل دارید این روش رو هم می‌توانید امتحان کنید، فقط کافیه یه قدار کمی از خمیر ریش تراش رو روی یک پارچه نرم بریزید و با اون شیشه خودرو را پاک کنید. مواد وجود در خمیر ریش تراش روی شیشه می نشیند و از جذب رطوبت روی شیشه جلوگیری می کند.

۵) چرخش هوا را خاموش کنید

چرخش مجدد هوا مدت زمان حضور هوای مرطوب در داخل کابین را طولانی تر می کند. هوای بیرون کابین شما بیشتر از هوای داخل خشک‌تر خواهد بود – کشیدن هوای تازه به فرآیند ریزش هوا کمک می‌کند.

۶) یک پنجره باز کن

باز کردن پنجره به ورود هوای خشک از بیرون کمک می کند – آماده گرم شدن و جذب رطوبت. این نیز یک روش خوب برای کمک به از بین بردن شیشه های بخار آلود ماشین شما در صورت نداشتن تهویه مطبوع برای سرعت بخشیدن به این فرآیند است. به خصوص اگر می خواهید بخاری را روشن بگذارید، این کار کمک می کند که شیشه ها بخار نکنند.

۷) استفاده از سیب زمینی خام

یک راه برای جلوگیری از بخار کردن شیشه استفاده از سیب زمینی خام است. یک سیب زمین خام را خوب تمیز کنید و از وسط به دو نیم تقسیم کنید. یک نیمه از سیب زمینی را از سمتی که پوست ندارد و برش زده اید، روی شیشه ماشین بکشید.با این کار شیشه ماشین تمیز می شود و لایه مخصوصی روی آن را می گیرد که اجازه نمی دهد بخار روی سطح شیشه بنشیند. این نکته را در نظر بگیرید که شیشه باید کاملا خشک باشد. بهتر است این کار را صبح زود انجام دهید. مراقب باشید که سیب زمینی را بیش از حد روی شیشه نکشید چون ممکن است شیشه را تار کرده و دید شما را از بین ببرد. جالب است بدانید که از این روش می توانید برای شیشه عینک آفتابی و عینک اسکی هم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید   ۱۰ خاصیت باور نکردنی زعفران

۸) استفاده از خاک گربه

شاید کمی عجیب باشد اما این ماده می تواند مانع از ایجاد مه بر روی شیشه ماشین شود. کافی است مقداری از این خاک را در کیسه پارچه ای بریزید و درش را ببندید و با خود به داخل ماشین ببرید. این خاک از بخار کردن شیشه ها در هوای سرد جلوگیری می کند.

متن پایانی

در این طلب سعی کردیم به رفع یکی از دغدغه های رانندگان که پاک کردن شیشه های مه آلود خودرو در فصول سرد است بپردازیم. هرگز فراموش نکنید که پاک کردن شیشه بخار آلود در زمان رانندگی بسیار ضروری است؛ زیرا در صورت عدم وجود دید کافی و تار شدن دید شما، ممکن است حوادث ناگواری رخ دهد و جان خود و عزیزانتان به خطر بیفتد.

منبع: اقتصادسنج

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها