خسارت ۲۵ میلیارد تومانی بارندگی‌های اخیر به راه‌های خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های دو هفته اخیر در استان ۲۵ میلیارد تومان به حوزه راه‌ها خسارت زد.

به گزارش “پیام خاوران” اسدالله جلال‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره راهداری آمادگی لازم برای هرگونه بارش باران و برف را دارد و طرح زمستانه از ۲۶ آذر آغاز می‌شود، اما با توجه به مداخلات جوی فرق نمی‌کند که در چه تاریخی باشیم، و راهدارخانه‌ها همیشه فعالند.

وی افزود: ۳۳ راهدارخانه که ۱۹ مورد از آن ها بین راهی هستند در استان وجود دارند و ۲۵۰ نیرو به صورت کشیک در این طرح فعالیت می‌کنند و ۱۸۵ دستگاه ماشین آلات داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های جوی در استان راهدارخانه ها تجهیز می‌شوند و همکاران و ماشین آلات آمادگی لازم را دارند تا در هنگام بارندگی‌ها فعالیت‌های لازم را انجام دهند؛ البته یک سری اقدامات پیش از بارندگی مثل لایروبی پل‌ها برای باز شدن راه رودخانه‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون ۱۵ هزار تن شن و نمک انبار شده در گردنه‌های برفگیر داریم تا در هنگام بارش برف بتوانیم در کمترین زمان اقدامات لازم را برای مسدود نشدن جاده‌ها انجام دهیم.

وی عنوان‌کرد: بارندگی‌های اخیر که طی دو هفته پیش در استان رخ داد، در مجموع ۲۵ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که جبران خسارات نیاز به اعتبارات دارد و بیشترین خسارات در محور فرعی روستایی شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه و خوسف بوده است.

جلال زاده تصریح کرد: بارندگی‌ها عموماً به رویه آسفالت‌ها، گل‌ها، ابنیه و آبنما‌ها خسارت وارد می‌کند که در طی دو سال اخیر ۱۵ آبنمای بزرگ را به پل تبدیل کردیم و هزینه تبدیل هر آبنما به پل ۷ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید   مشارکت 1464 راننده برای اعزام زائران اربعین از خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به بحث ایمنی جاده‌ها اشاره و اظهار کرد: امکان نصب گاردریل در جاده‌های دو طرفه نیست، زیرا هم عرض جاده‌ها کم است و هم بحث ایمنی دارد؛ در نقاط و محورهای حادثه خیز از ۴ سال پیش طرحی تحت عنوان نصب رامبل یا شیار لرزاننده پیاده کرده‌ایم و در محل‌هایی که تصادفات خاص داشتیم این شیار‌ها نصب شده است.

وی گفت: ۹۹ درصد محور‌ها در استان خط کشی دارند و این خط‌کشی‌ها هر ۹ یا ۱۵ ماه می‌بایست احیا شود که بحث اعتبارات باز هم در این زمینه دخیل و ممکن است در احیای این خط‌کشی‌ها گاهاً تاخیر وارد شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها