۸۰ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: ۸۳ روستای خراسان جنوبی در ۸ ماه گذشته از شبکه ملی اطلاعات و خدمات اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی با اعلام این خبر اظهار داشت: با راه اندازی ۶۰ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در هشت ماه گذشته، ۸۳ روستای استان با جمعیت ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

وی افزود: از این تعداد ۳۶ مورد ارتقای سایت‌های تلفن همراه در روستا‌ها بوده و ۲۴ مورد شامل احداث سایت‌های جدید به تکنولوژی‌های نسل ۲، ۳ و ۴ بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را ۱۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

بهی با تاکید بر وجود برنامه‌های مصوب برای اتصال روستا‌های باقی مانده استان به شبکه ملی اطلاعات، گفت: در برنامه ریزی انجام شده و ابلاغ مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان سال جاری بیش از ۴۵ سایت دیگر نیز در سطح روستا‌های استان اجرا و راه اندازی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: ۸۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   بشرویه قطب معادن سرب و روی در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها