مدیرعامل شرکت گازخراسان جنوبی خبرداد / اجرای۱۰هزارمیلیاردتومان پروژه گازرسانی درخراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گازخراسان جنوبی گفت: تاکنون در دولت سیزدهم۱۰هزارمیلیارد تومان پروژه گازرسانی در استان تعریف و‌ اجرا شده که دستاورد خوبی در پی داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، رحمان محمودی صبح امروز در نشست خبری تشریح تعرفه‌ها و توصیه آمادگی برای ورود به فصل سرد سال اظهار داشت: مهم‌ترین پروژه که در دولت سیزدهم کلید خورد طرح انتقال گاز دو راهی دشتک زابل – نهبندان است که فاز نخست تا سربیشه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است تصریح کرد: در دو سال گذشته بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان جذب و کار اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گازرسانی به خراسان جنوبی ۱۶ سال قدمت دارد افزود: در حال حاضر ۳۲ شهر استان به صورت ۱۰۰ درصد از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه براساس تکلیف قانونی به ۹۱۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به صورت کامل گازرسانی شده است تصریح کرد: علاوه بر این به یک هزار و ۹۷۲ روستا که تکلیف قانونی نداشتیم نیز گازرسانی انجام شده است.

محمودی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته متوسط گازررسانی به روستاها استان سالانه ۱۰۰ روستا بوده است افزود: این در حالی است که در دولت سیزدهم سالانه ۳۰۰ روستا و طی دو سال گذشته در مجموع به ۶۰۰ روستای استان گازرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹٫۸ درصد روستاهای استان از گاز طبیعی برخوردار است افزود: این در حالی است که که متوسط کشوری گازرسانی به روستاها ۸۸ درصد است.

وی گفت: درحال حاضر روستای دارای سکنه بدون گاز در استان نداریم و در حال حاضر عمده فعالیت‌های شرکت گاز استان بر گازرسانی به طرح ملی نهضت مسکن، کیفی سازی خدمات، بهینه سازی مصرف و مقاوم سازی شبکه، متمرکز است.

بیشتر بخوانید   تیشه تعلل به ریشه «شوکت آباد»/ شوکت دیگر شوکت ندارد

محمودی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۱۴۱ واحد صنعتی و تولیدی استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده است اظهار داشت: در دو سال گذشته به ۳۰۹ واحد صنعتی گازرسانی شده و در حال حاضر تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از شبکه گاز برخوردار است.

وی گفت: در دولت سیزدهم به واحدهای مسکونی محرومان در ۵۴۵ روستای استان و ۱۰ هزار مسکن در طرح ملی گازرسانی شد و علاوه بر آن خط انتقال گاز به دیهوک، گازرسانی به پاسگاه‌ها و پایانه‌های مرزی انجام و خطوط گاز نیز تقویت شده است.

حدود ۹۰ درصد مشترکین خراسان جنوبی در پلکان دوم تا چهارم مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه فصل سرد سال از ۱۶ آبان آغاز و تا ۳۱ فروردین ادامه دارد گفت: کشور به ۱۵ اقلیم تقسیم بندی شده که ۳ اقلیم آن که از ۲ تا ۴ می‌باشد مربوط به این استان است.

وی با بیان اینکه ۱۳ شهر استان در اقلیم ۲، ۱۷ شهر در اقلیم ۳ و یک شهر در اقلیم ۴ قرار دارد تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مشترکان گاز استان در سه پلکان ۲ تا ۴ مصرف قرار دارند.

محمودی اظهارداشت: تشریح تعرفه‌های و توصیه‌های آمادگی ورود به فصل سرد، افزود: طبق مصوبه دولت، قیمت سه پله اول تعرفه گاز خانگی، نسبت به تعرفه‌های سال‌های قبل هیچ تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: فاصله بازه هر پله در تعرفه قدیم ۷۵ متر مکعب بوده ولی در تعرفه جدید این عدد ۱۰۰ متر مکعب است.

بیشتر بخوانید   چراغ همایش منطقه ای بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر امروز روشن شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی، تأکید کرد: مشترکان در صورتی که از ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند به میزان ۱۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل صرفه‌جویی کنند نه تنها گازبهای آن‌ها رایگان که تا ۵ برابر هزینه پاداش صرفه‌جویی اعمال خواهد شد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان امسال باید مصرف گاز را ۲۰ درصد کاهش دهند که برای تحقق این مهم توصیه می‌کنیم یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری نسبت به خاموش کردن وسایل گرمایشی اقدام کنند.

محمودی، افزود: با صنایع مکاتبه شده تا سوخت جایگزین و مشعل دوگانه سوز داشته باشند چراکه از ابتدای آذر تا پایان اسفند اولویت با تامین گاز بخش خانگی استان خواهد بود.

تأمین گاز پایدار بخش خانگی، اولویت شرکت گاز استان

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: طرح پایش مصرف گاز با هدف مدیریت انرژی و صرفه‌جویی در سطح ادارت آغاز شده و تأمین گاز مشترک خانگی خط قرمز ماست.

محمودی، افزود: بخشنامه صرفه‌جویی مصرف گاز به تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ شده و بر اساس آن باید از وسایل گازسوز با برچسب انرژی بالا استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل، سامانه‌های گرمایشی ادارات خاموش باشد، اظهار داشت: در طرح پایش، بازرسان شرکت با مراجعه منظم و روزانه به ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی نسبت به پایش و کنترل دما (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) اقدام و در صورت عدم رعایت، پس از اخطار کتبی و بازرسی مجدد نسبت به قطع گاز اقدام می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی، تأکید کرد: در ایام سرد سال تأمین گاز پایدار برای بخش خانگی در اولویت است.

بیشتر بخوانید   تکمیل راه آهن خراسان جنوبی نیازمند 3700 میلیاردتومان اعتبار/ مردم و رسانه‌ها از این پروژه‌های سنگین حمایت کنند

انتهای پیام/۱۰۰

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها