احداث کارخانه طلا در خراسان جنوبی با رعایت ضوابط زیست محیطی بلامانع است

ستاندار خراسان جنوبی گفت: احداث کارخانه طلا با رعایت ضوابط زیست محیطی بلامانع است.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت در دیدار سرمایه گذار واحد فرآوری معدن طلای خونیک که به منظور بررسی راهکار‌های واگذاری زمین به احداث کارخانه طلای خونیک انجام شد، گفت: گروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط و سرمایه گذار به صورت میدانی در منطقه حاضر شده، نسبت به انتخاب اراضی مناسب انجام طرح اقدام کند.

او افزود: انتخاب اراضی به گونه‌ای باشد که هزینه تولید برای سرمایه گذار مقرون به صرفه بوده و دسترسی به زیرساخت‌ها نیز امکانپذیر باشد.

قناعت با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ها قرار دارد، تصریح کرد: واگذاری اراضی برای احداث واحد‌های تولیدی باید براساس ضوابط قانونی و طبق نظر دستگاه‌های متولی جهت صدور مجوز‌ها باشد.

جباری سرمایه گذار واحد فرآوری طلا که در دیدار، خواستار مساعدت استان در واگذاری زمین جهت احداث کارخانه طلای خونیک شد، گفت: برای احداث معدن طلای خونیک و اختصاص زمین طرح، ارزیابی زیست محیطی نیاز است.

او با تأکید بر ضرورت احداث این کارخانه، تصریح کرد: ما در این مجموعه، استخراج ۲ هزار تن کنساتره طلا را در روز خواهیم داشت.

کارخانه طلا خونیک با مساحت ۱۸ کیلومتر مربع و استخراج ۵۰ هزار تن کانسنگ طلا به صورت سالانه، یکی از ۷ معدن طلای استان است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   لزوم تحقق بیانیه گام دوم/ پرونده دشمن سیاه و خالی از هرگونه نقطه ارزشی است

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها