رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی: در برزخ بین صنعتی‌سازی و سنتی‌سازی قرار داریم

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه در برزخ بین صنعتی‌سازی و سنتی‌سازی قرار داریم، گفت: اگر به سمت صنعتی‌سازی در استان حرکت کنیم بخش عظیمی از انرژی که صرف مسکن و صنعت می‌شود صرفه‌جویی خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامحسین حسینی در حاشیه بازدید فعالان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته اظهار داشت: صنعت ساختمان یکی از صنایع پیشرو در کشور و به عنوان محرک‌های اصلی که می‌تواند به عنوان کشنده بخش زیادی صنایع در کشور باشد بسیار تأثیرگذار و مهم است. اولین اثر مسکن و صنعت ساختمان در اقتصاد است به طوری که بین ۶ تا ۷ درصد تولید ناخالص داخلی و حدود ۳۰ د‌رصد سرمایه‌گذاری کشور مختص بخش مسکن است.

وی افزود: دومین اثر نیز در بخش مسکن اشتغال است که حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ شغل وابسته به مسکن وجود دارد و به محض اینکه موتور در  کشور حرکت می‌کند این صنایع خود به خود فعال می شود و ۱۲ درصد اشتغال مستقیم کشور مربوط به صنعت ساختمان است. بخش مهم رابطه مسکن، رابطه مسکن و انرژی است و حدود ۴۰ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان صرف می شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی تصریح کرد: باید به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم، چون اکنون در برزخ بین صنعتی‌سازی و سنتی‌سازی قرار داریم و اگر به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم بخش عظیمی از انرژی که صرف مسکن و صنعت می شود صرفه‌جویی خواهد شد. سرعت ساخت‌و‌ساز در کشور پائین است و نه هنوز به استاندارد صنعتی‌سازی رسیدیم و نه هنوز از سنتی‌سازی عبور کردیم و لازمه آن این است که در سرعت ساخت‌و‌ساز بازنگری شود.

حسینی اظهار کرد: نیروی کار در صنعت ساختمان باید مورد توجه قرار گیرد و اگر این کار انجام شود بخش عظیمی از اهدافی که باید دنبال شود، انجام خواهد شد. همه ساله نمایشگاه صنعت ساختمان برگزار می‌شود و بسیاری از شرکت‌های معتبر سبب رونق سرعت ساختمان می‌شود و برخی از شرکت‌ها نیز همه ساله حضور دارند که هیچ‌گونه درآمد جانبی از نمایشگاه ندارند، اما به دلیل هم‌افزایی و نشان دادن توان قدرت استان حضور پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید   400معدن در کشور فعال‌سازی و توسعه یافت

بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته در فضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند برگزار می‌شود. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها