در گفت وگو با کارآفرین برترخراسان جنوبی و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان عنوان شد:مهراس کویر؛ تولید در تراز جهانی

مهراس کویر،بزرگترین تولید کننده لوله و اتصالات UPVC در شرق کشور با تکیه بر توان مدیران شایسته وجوان خود امروز گام های بلندی را برای فردایی بهتر آغاز کرده است .

به گزارش ” پیام خاوران ” شرکت دانش بنیان مهراس کویر با هدف تولید محصولات UPVC با کیفیت منحصربه فرد تاسیس گردید و در راستای اصل مشتری مداری و رعایت حقوق مصرف کنندگان موفق به اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی ایران و همچنین استاندارد های تشویقی و کارخانه ای متعدد برای محصولات خود گردید. شرکت مهراس کویر مفتخر به کسب گواهینامه های مختلف بین المللی در عرصه کیفیت و تولید از سوی شرکت های معتبر اروپایی می باشد.

این شرکت در حال حاضر تولید انواع لوله و اتصالات UPVC مورد مصرف در صنعت ساختمان و طیور را در برنامه های تولید خود قرارداده و با تولید محصولات با کیفیت در سطح کشور و توزیع در پروژه های معتبر ملی و اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و همچنین ۴۰۰ نفر به طور غیر مستقیم متشکل از شایسته ترین نیروهای جوان، متخصص و مستعد، مفتخر به خدمت رسانی در شرق کشور بوده و طی این سالها مهراس کویر به برندی ملی و معتبر مبدل گردیده است.

این واحد صنعتی موفق ، پیشرو و پیشگام در عرصه محصولات UPVC با تکیه بر توان مدیران شایسته وجوان خود امروز گام های بلندی را برای فردایی بهتر آغاز کرده است .

به بهانه حضورفعال وپویای این شرکت در بیست ودومین نمایشگاه صنعت ساختمان خراسان جنوبی فرصتی دست یافت تا با آقای مهندس محمود رضا یوسفی مدیرعامل شرکت مهراس کویر و از مدیران جوان، پر نشاط و با انگیزه خراسان جنوبی به گفت وگو بنشینیم ، آنچه می خوانید حاصل این گفت وشنود است.

مهراس کویر فعالیت خود را ازچه سالی و در چه زمینه ای آغازکرد؟

شرکت تولید لوله و اتصالات U-PVC دانش بنیان مهراس کویر در سال ۱۳۸۶ تأسیس شد. هدف اصلی ما تولید انواع محصولات U-PVC با بالاترین کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی می باشد.

با استفاده از تکنولوژی برتر، نیروی جوان و متخصص و فرمولاسیون جدید توانستیم در گام اول موفق به تولید لوله های U-PVC (برقی نسوز و نیپل) با خواص و قابلیت های منحصر به فرد گردیم و در مدت کوتاهی نظر بازارهای داخلی و خارجی را به سوی خود معطوف سازیم، این امر منجر به کسب عنوان دانش بنیانی در ۱۳۹۵ گردید.

بیشتر بخوانید   تولید علوفه در خراسان جنوبی 95 درصد کاهش یافت

ما در مهراس کویر با بیش از یک دهه فعالیت در صنعت لوله و اتصالات U-PVC، با اجرای طرح های توسعه ای خود توانستیم محصولات جدیدی را به بازار عرضه و سهم خود را در بازار مصرف افزایش دهیم. در راستای تحقق اهداف بلند مدت، نوآوری و در جهت تکمیل محصولات تولیدی و برآورده ساختن نیاز مشتریان و بازار هدف، تیم متخصص ما در سال ۱۳۹۷ اقدام به تولید لوله و اتصالات U-PVC مورد مصرف در صنعت فاضلاب ساختمان با کیفیتی متمایز نمود.

هدف ما ایجاد باکیفیت ترین محصولات است چیزی که شما لیاقت آن را دارید.

محصولات شرکت مهراس کویر در چه مواردی کاربرد دارند؟

۱-تخلیه فاضلاب شهری، ساختمانی و صنعتی

۲- عبـور کابـــــل هـای بـرقـی و مخـابراتـی

۳- لــــــوله و اتصــــالات درین ساختمانی

۴- سیستم آبرســانی مکانیزه در صنعت طیور

مهمترین ویژگی محصولات مهراس کویر چیست؟

– مقاومت فوق العاده در برابر ضربه های احتمالی

-مقاومت فوق العاده در برابر فشار، نشست و تنش های احتمالی ساختمان

-بکارگیری از بیشترین رزین PVC و مرغوب ترین افزودنی ها در تولید

– مقاومت بالا در برابر خوردگـی در مواجهـه با مواد شیمیایی و اسید و باز

– داشتن کمترین ضریب انبساط طولی نسبت به دیـگر پلیمـرها

– سطـح داخلـی بسیـار صـاف و صیقلــی

– خود اطــــــــفا بودن و عــــدم گسترش شعــــــــله

– نصب سریـع و حمل و نقل آسان

– عمـر مفیــد بالا

چه محصول جدیدی در دست تولید دارید؟

ما با توجه به شرایط اقصادی حاکم بر کشور و در راستای تامین نیاز مخاطب به محصولات با کیفیت و البته اقتصادی، دست به تولید محصولی جدید با کاربرد در لوله و اتصالات فاضلابی زده ایم. این محصول با برند اکومهراس، مزیت قیمتی داشته و نیاز مخاطبان به محصولی اقتصادی را فراهم می کنم.

بیشتر بخوانید   کشف 100 کیلو و 900 گرم تریاک در شهرستان نهبندان

مهراس کویر چه دستاوردها و استانداردهایی را کسب کرده است؟

مهمترین دستاوردهای ما :

منتخب واحد شایسته تقدیر کشوری

منتخب واحد نمونه منطقه ای

منتخب واحد برتر از سوی وزارت کشور

منتخب خانه بهداشت برتر کشور

۱۰دوره منتخب کارآفرین برتر استان

۴ دوره منتخب واحد نمونه استان

۲ دوره واحد نمونه استاندارد و کنترل کیفیت استان

کارفرمای نمونه در حوزه تامین اجتماعی استان

استانداردها :

استانداردهای بین المللی:

نشان صادراتی محصول CE

سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)

سیستم مدیریت زیست محیطی (ISO 14001:2015)

سیستم های مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (ISO 45001:2018)

سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)

سیستم مدیریت ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE-MS)

سیستم رضایت مندی مشتریان (ISO 10004:2018)

سیستم رسیدگی به شکایات مشتریان (ISO 10002:2018)

سیستم ارزش گذاری برند (ISO 10668:2010)

استانداردهای ملی:

استاندارد ملی: ۲۱-۱۱۲۱۵

استاندارد ملی:۱-۹۱۱۹

استاندارد ملی:۱-۹۱۱۸

گواهینامه ها و تاییدیه ها:

گواهینامه فنی مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی

تاییــــدیه انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالاتPVC

مجـــــوز واحد فناوری توسعه، اقتصاد , دانش بنیان

در زمینه اشتغال زایی چه گام هایی برداشته اید؟

ما ۱۷ سال است که حوزه تولید در حال فعالیت هستیم. تا به الان برای صد نفر در سه نوبت کاری به صورت مستقیم و برای ۴۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در مجموعه اشتغال زایی کرده ایم و حدود ۱۲ هزار تن ظرفیت تولید انواع لوله و اتصالات UPVC را داریم.

خانواده مهراس کویر از نیرویی جوان، متخصص و با پشتکار که عشق به کار کردن دارن تشکیل شده است. ما از داشتن تک تک این اعضا بسیار خرسندیم و به خود می بالیم.

برای رشد و ارتقای توان تولیدی و کیفی محصولات چه اقدامی باید انجام دهیم؟

لازمه رشد و موفقیت هر کسب و کاری عشق و علاقه به اون کار هست. داشتن یک تیم جوان، حرفه ای و با پشتکار که با عشق کار خود را انجام دهند تضمین کننده موفقیت در انجام کار است.

راهکار ما تولید محصول با کیفیت بوده و همین امر منجر به برندسازی و دوام حضور یک برند در بازار است.

بیشتر بخوانید   ترنم مهربانی در زاد روز مولود کعبه / اطعام نیازمندان شبیه پدر + تصاویر

دیگر امر مهم توجه به شرایط و نیاز بازار هدف می باشد. درک صحیح از اینکه نیاز مخاطب چیست می تواند به هر برندی برای رشد و موفقیت کمک کند.

مهراس کویر چه برنامه هایی برای برطرف کردن مشکلات و دغدغه ها دارد؟

مشکلات و شکست بخشی از کار یک برند است و تا زمانی که شکستی اتفاق نیفتد لذت پیروزی و موفقیت به معنای واقعی کلمه درک نخواهد شد .تجربه ای که در پس یک شکست به دست خواهد امد ارزشمندترین درسی است که می توان برای فتح قله های پیروزی آموخت.

کار تولید، توام با ریسک های متفاوت و زیادی است. چابکی در تصمیم گیری و بهره مندی از مشاورین و ایجاد مزیت در محصول می تواند همه این ریسک ها را به یک فرصت مناسب تبدیل کند.

امسال سال رشد تولید و مهار تورم نام گذاری شده است. برای رشد تولید باید برنامه لازم را داشته باشیم و از تولیدکننده حمایت لازم صورت بگیرد و بستر برای سرمایه گذاری جدید فراهم شود. عبور از مسیر کالای بی کیفیت و حمایت از تولید کننده برای تولید یک محصول با کیفیت منجر به رشد اقتصادی منطقه و کشور خواهد شد که این مهم حمایت تمام قد مدیران و مسئولان را می طلبد.

سخن آخر

کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و کمبود منابع بانکی و سرمایه در گردش، در حال حاضر مهمترین معضل واحدهای تولیدی است و این موضوع حل نخواهد شد مگراینکه بسته های اعتباری خاصی را دولت برای این موضوع پیشبینی کرده و به واحدهای تولیدی تزریق کند . حمایت تمام قد دولت از بخش خصوصی و تولیدکنندگان، منجر به رشد تولید و شتاب گرفتن رونق بنگاه های کسب و کار خواهد شد .

امیدواریم به امید حق و البته حمایت مسئولین و تلاش همه صنعتگران برای به جریان افتادن بیش از پیش چرخ اقتصاد کشور.

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها