اجرای ساختمان توسط نماینده ذیصلاح در خراسان جنوبی نهادینه می شود

نایب رئیس کانون سراسری سازندگان مسکن ساختمان کشور گفت:اجرای ساختمان توسط نماینده ذیصلاح در استان درحال نهادینه شدن است و در دراز مدت موجب افزایش کیفیت ساختمانها می شود.

به گزارش  “پیام خاوران”  یاسر بهدانی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انجمن سازندگان مسکن ساختمان خراسان جنوبی در سال ۹۵، با همت برخی از سازندگان بومی تاسیس شد و یکی از انجمن های موفق کشور شده است که بسیاری از انجمن های سایر استان ها از این انجمن الگوبرداری می کنند.

وی گفت: در بحث ماده ۹ آئین نامه اجرایی ۲۳ قانون نظام مهندسی ساختمان و کنترل ساختمان تمامی ساختمان ها و عملیات اجرایی ساختمان باید توسط مجری ذی صلاح و یا سازنده مسکن ساختمان اجرا شود.

نایب رئیس کانون سراسری سازندگان مسکن ساختمان کشور و عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن ساختمان خراسان جنوبی  افزود: در این راستا ما انجمن سازندگان مسکن را راه اندازی کرده ایم و تمامی سازندگان ذی صلاح استان که توسط وزارت راه و شهرسازی تایید صلاحیت می شوند ، عضو انجمن سازندگان صنعت ساختمان می شوند.

به گفته بهدانی؛ یکسری وظایفی را قانون گذار برای مجری ذی صلاح تعیین کرده است که باید آن اصول و مقررات ملی ساختمان توسط مجری رعایت شده به طور مثال باید مصالح استاندارد لازم را داشته باشند.

وی گفت: تمامی مسئولیت اجرای ساختمان؛بر عهده مجرذی ذی صلاح است، این مسئولیت سنگین است و باید مجری پای کار باشد و برای اجرای ساختمان وقت لازم را بگذارد تا به مراجع کنترل ساختمان هم پاسخگو باشد.

نایب رئیس کانون سراسری سازندگان مسکن ساختمان کشور گفت: ساختمانی که توسط مجری ذی صلاح ساخته می شود در کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت ساختمان کمک می کند و خروجی ای که انتظار داریم یک خروجی مطلوبی باشد.

بیشتر بخوانید   ۶۱درصد مدارس خراسان جنوبی غیرمقاوم و تخریبی است/کمبود فضای آموزشی

بهدانی افزود: انجمن سازندگان مسکن ساختمان خراسان جنوبی در سال ۹۵، با همت برخی از سازندگان بومی تاسیس شد و یکی از انجمن های موفق کشور مطرح شده است، بسیاری از انجمن های سایر استان ها از این انجمن الگوبرداری می کنند و ما بازدیدکنندگانی از سایر استان ها داریم که موجب افتخار است.

وی از عضویت ۴۲۱ نفر در انجمن خبر داد و گفت: این افراد از سازندگان صنعت ساختمان هستند که صلاحیت آنها تایید شده است، از این ۴۲۱ عضو، ۲۲۷ عضو حقیقی هستند و ۱۹۴ عضو حقوقی هستند که قابلیت اجرای یک هزار و ۶۴۸ پروژه توسط اعضای ما امکان پذیر است که رقم بالایی است.

نایب رئیس کانون سراسری سازندگان مسکن ساختمان کشور و عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن ساختمان خراسان جنوبی ادامه داد: طبق قانون باید تمام گروه ساختمان توسط مجری ذی صلاح ساخته شود که این ظرفیتی که ما در استان ایجاد کرده ایم توسط سازندگان ما قابل اجرا است. وی گفت: اجرای ساختمان توسط نماینده ذی صلاح در استان در حال نهادینه شدن است و در دراز مدت موجب افزایش کیفیت ساختمان ها خواهد شد.

نایب رئیس کانون سراسری سازندگان مسکن ساختمان کشور با بیان اینکه نماینده ذی صلاح از مصالح استاندارد و بومی استان استفاده می کند که قابلیت خوبی برای استان است، گفت: ماهیت این نمایشگاه هم استفاده از مصالح بومی استان در ساخت مسکن است.

بهدانی در ادامه گریزی به انجمن شرکت های مهندسین مشاور زد و گفت: این انجمن هم در سال ۱۴۰۰با ۱۹ عضو تاسیس شد، این ۱۹ عضو از مشاوران بومی استان هستند و مطالعات و نظارت پروژه های دولتی استان را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید   احداث و تعمیر ۸۵ دستگاه ابنیه فنی راه در محورهای خراسان جنوبی

وی گفت: در سطح استان ۱۹ شرکت مهندسی مشاور در سطح استان داریم که بومی استان هستند و ۱۰ صلاحیت پر کاربرد پروژه های عمرانی را دارند، یعنی تمامی پروژه های سطح استان قابل پشتیبانی است.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان مسکن ساختمان استان ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن هم مشاوران ما فعال است، این مشاوران باید نوع مصالح مصرفی را در نقشه ها قید کنند، چون مشاور ما بومی استان است بنابراین مصالح ساختمانی بومی پیشنهاد می دهد.

بیست و دومین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع وابسته درفضایی به مساحت ۳ هزار مترمربع و با حضور بیش از ۳۵ شرکت معتبر خراسان جنوبی و استان‌های همجوار به مدت پنج روز در بیرجند در حال برگزاری است. این نمایشگاه از ۱۹ آذر ماه آغاز وتا ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بیرجند پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها