۳ هزار و ۱۵۶ آسیب دیده اجتماعی در خراسان جنوبی صاحب مهارت شدند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۱۵۶ نفر از افراد آسیب دیده اجتماعی استان صاحب مهارت شدند.

به گزارش “پیام خاوران” حسن کامرانی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  از ابتدای امسال در مراکز  دولتی فنی و حرفه‌ای استان با اجرای بیش از ۴۳۱ هزار نفر ساعت آموزش ۳ هزار و ۱۵۶ نفر از افراد آسیب دیده اجتماعی استان صاحب مهارت شدند.

وی گفت: این افراد شامل ۲۷۳ نفر خانواده‌های معتادین بهبود یافته، ۱۴۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۳۰۴ نفر زنان سرپرست خانوار، ۷۲۳ نفر معتادین بهبود یافته، ۳۹۲ نفر ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی و یک هزار و ۲۹۸ نفر زندانیان ندامتگاه‌های استان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از مهارت آموزی ۲۱ کودک کار در این بازه زمانی خبر داد و گفت: ما سعی داریم در توسعه مهارت آموزی در استان با توجه به تاثیر بالایی مهارت در کاهش آسیب‌های اجتماعی افراد آسیب دیده اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال در سه حوزه آزمون‌های آنلاین، آزمون‌های هماهنگ و آزمون‌های صنعت ساختمان و تفاهم نامه بیش از ۲۵ هزار و ۲۴۲ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۹۲ نفر موفق به کسب نمره قبولی و دریافت گواهینامه مهارت شدند و از این تعداد ۱۲ هزار و ۱۳ نفر زن و ۱۳ هزار و ۲۲۹ نفر مرد بوده‌اند.

کامرانی‌فرد ادامه داد: در این بازه زمانی بیشترین آزمون‌های برگزار شده با رقم ۱۶ هزار و ۳۷۴ نفر مربوط به آزمون‌های آنلاین بوده که به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی به اهمیت و ویژگی‌های گواهینامه‌های مهارت اشاره کرد و گفت: هم اکنون شرایط تایید صلاحیت حرفه ‌ی برای اقشار مختلف در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید   تامین زمین برای ۵۳ هزار و ۸۲۷ واحد مسکونی در خراسان جنوبی

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری در مناطق روستایی، عشایری و مناطق مرزی استان یک هزار و ۴۲۴ نفر در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کردند که از این  تعداد ۸۶۷ نفر در مناطق روستایی،  ۳۶۸ نفر در مناطق عشایری و ۱۸۹ نفر در مناطق مرزی شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی گفت: این افراد در این مدت ۳۲۶ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت آموزش را طی کردند و با توجه به اهمیت مهارت آموزی در توسعه روستاها نیاز سنجی در روستاهای استان انجام و بر اساس آن دوره‌ها اجرا می‌گردد.

کامرانی‌فرد به برگزاری اردوهای جهادی در روستاهای استان اشاره کرد و افزود: به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی در سطح استان اردوهای جهادی ارائه خدمات فنی و مهندسی رایگان به روستائیان انجام می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال در همین راستا بیش از  ۱۷ اردوی جهادی از سوی این اداره کل با ارائه یک هزار و ۴۴۵ نفر خدمت اجرا شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی از مهارت آموزی ۳۳ هزار و ۳۶۷ نفر در ۹ ماهه سال جاری در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد استان خبر داد و گفت: با اجرای ۴ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۵۸۵ ساعت آمورش در سطح استان ۱۷ هزار و ۱۹۰ زن و ۱۶ هزار و ۱۷۷ نفر مرد در دوره‌های مهارت آموزی شرگت کردند.

کامرانی‌فرد بیان کرد: در این بازه زمانی ۴ هزار و ۸۵۷ دوره آموزشی اجرا شده که در آن بیش از ۷۰۰ دوره آموزشی متنوع برگزار شده است.

وی گفت : در بین ۱۹ گروه هدف مهارت آموزی دانش آموزان با ۸ هزار و ۹۸۵ نفر و سربازان وظیفه با ۳ هزار و ۷۷۹ نفر بیشترین آمار را به نام خود ثبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید   بنیاد مسکن  1000 واحد روستایی در استان خراسان جنوبی می سازد

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها