استخراج بیش از ۱۶۷ هزار و ۲۷۹ تن کانسنگ از معدن طلای هیرد

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۶۷ هزار و ۲۷۹ تن کانسنگ از معدن طلای هیرد استخراج و وارد چرخه فرآوری شده است و تحقق ۱۲۰ درصدی برنامه تولید این کارخانه را نشان می‌دهد.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا جلالیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: احداث واحد فرآوری به ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ کیلوگرم طلا از اردیبهشت ماه سال ۹۸ با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد و در حال حاضر نیز با پایان یافتن عملیات اجرایی ساخت واحد فرآوری طلای هیرد تولید آزمایشی در این کارخانه در حال انجام است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: با بهره‌برداری از کارخانه طلای هیرد ظرفیت اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

وی افزود: با توجه به وسعت محدوده طلای هیرد و به منظور استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های موجود در این معدن در اکتشافات اولیه ۴ ناحیه اکتشافی شناسایی شده است. در سال‌های گذشته اکتشافات فقط در ناحیه ۳ آن تکمیل و منجر به شناسایی ذخیره ۵ میلیون تنی کانسنگ طلا با عیار متوسط ۰٫۹۲ پی پی ام شده که در حال حاضر بهره برداری از این قسمت با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی اظهار داشت: برنامه تولید شمش کارخانه طلای هیرد در ۹ ماهه سال جاری، تولید ۱۰۲ کیلوگرم شمش طلا بوده است.

وی از تولید ۱۲۲ کیلوگرم شمش طلا در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: دستیابی به این میزان تولید، تحقق ۱۲۰ درصدی برنامه تولید این کارخانه را نشان می‌دهد.

جلالیان با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: میزان تولید کارخانه طلای هیرد در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۱۰۳ کیلوگرم رسید که تولید امسال بیانگر افزایش ۲۰ درصدی است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی اظهار داشت: طی این مدت بیش از ۱۶۷ هزار و ۲۷۹ تن کانسنگ از معدن طلای هیرد استخراج و وارد چرخه فرآوری شده است.

بیشتر بخوانید   رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان جنوبی: نقش مـوثر معلمان در رشد افکار عمومی و ارتقای نیروی انسانی جامعه بی بدیل است

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها