توقف کامیون‌ها در مرز ماهیرود خراسان جنوبی کاهش یافت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: توقف کامیون‌های کالاهای صادراتی و ترانزیتی به مقصد افغانستان در مرز ماهیرود استان کاهش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد کوهگرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی هفته گذشته حجم زیادی کامیون را در پشت مرز ماهیرود داشتیم که با افزایش ساعات کاری ترخیص کالا، روند به روال عادی برگشت و ساعت کاری در مرز بیش از پنج ساعت افزایش یافت.

وی بیان کرد: اکنون با انجام اقدامات تسهیلی شاهد کاهش زمان توقف کامیون‌ها در مرز ماهیرود هستیم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به دلایل افزایش ۸۲ درصدی صادرات کالاهای تولیدی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش صادرات کالاهای استانی پیگیری‌های مستمر مسئولان استانی و همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های دخیل در امر صادرات و تجارت خارجی است.

کوهگرد بیان کرد: در گذشته برخی تجار کالاهای خود را از سایر استان‌ها صادر می‌کردند که با برگزاری جلسات مختلف و پرداخت تسهیلات تمایل پیدا کردند که کالاهای خود را از گمرکات استان صادر کنند.

وی با اشاره به اقدامات تسهیلی در خصوص روند صادرات کالاهای استان و کاهش مدت زمان صادرات در مرز ماهیرود، گفت: در حال حاضر با اقدامات مختلف از جمله افزایش ساعت کاری و نصب دستگاه ایکس ری در گمرک ماهیرود، کالا در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری برای استان، صادرات ۱۲۰ میلیون دلار کالا هدف‌گذاری شد که در ۹ ماه امسال بیشتر از تعهد محقق شده و ۱۳۵ میلیون دلار صادرات کالاهای تولیدی استان را داشتیم.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: در سال جاری روند افزایشی صادرات کالا از مرز ماهیرود استان همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در ۹ ماه امسال، ۹۲۵ هزار و ۱۶۶ تن کالای تولیدی خراسان جنوبی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید   یکه‌تازی قیمت‌ها در سبد خانوارهای خراسان جنوبی

کوهگرد ارزش این مقدار کالای صادراتی در این مدت را ۱۳۵ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۹۸۷ دلار اعلام کرد و افزود: به لحاظ وزنی، صادرات در این مدت، ۴۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۸۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کالاهای تولیدی استان در این مدت به کشورهای عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد، گفت: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در سال جاری بوده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی به مجموع کالاهای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در ۹ ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۶۰ تن کالا به ارزش ۴۷۸ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۸۵ دلار از کالاهای تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات طی این مدت به لحاظ ارزشی ۳۳ درصد و از لحاظ وزن ۴۵ درصد افزایش یافت.

وی از افزایش ۲۰۰ درصدی ترانزیت کالا از مرز خراسان جنوبی به افغانستان خبرداد و گفت: در ۹ ماه ابتدای امسال ۱۰ هزار و ۴۵۲ دستگاه کامیون به وزن ۳۰۷ هزار و ۲۸ تن از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، اندونزی و ویتنام از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۰۰ درصد و از نظر وزن ۲۱۰ درصد افزایش دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها