سهم خراسان جنوبی از اعتبارات محرومیت زدایی افزایش یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید تلاش کنیم سهم خراسان جنوبی از اعتبارات محرومیت زدایی افزایش یابد تا عقب ماندگی های گذشته جبران شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده امروز در کارگروه ایجاد هماهنگی ، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح های بسیج سازندگی بیان داشت: برپایی اردوهای جهادی از یادگارهای سردار سلیمانی است که با حضور وی در سیل خوزستان فرهنگ سازی در این خصوص انجام شد.
وی با اشاره به اینکه با سازمان بسیج سازندگی در استان در سه حوزه همکاری داریم، افزود: علاوه بر اجرای بعضی از پروژه ها از محل اعتبارات تملک دارایی، در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و پشتیبانی از گروه های جهادی با این سازمان در استان همکاری می کنیم.
به گفته وی؛ اجرای پروژه ها در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) از امسال در استان شروع شده و حجم پروژه ها و اعتبارات مورد نظر برای انجام آنها قابل توجه است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم سهم خراسان جنوبی از اعتبارات محرومیت زدایی افزایش یابد تا عقب ماندگی های گذشته جبران شود.
عباس زاده تأکید کرد: تقویت، حمایت و پشتیبانی از گروه های جهادی یکی از موارد مهمی است که به طور جدی باید توسط دستگاه های اجرایی مورد توجه قرار گیرد تا با بهره گیری از روحیه جهادی و فرهنگ سازی در این زمینه، کارهای مورد نظر انجام شود.
وی با بیان اینکه در انجام کارها توسط گروه های جهادی باید ضوابط و مقررات اداری رعایت شوند، تصریح کرد: حل بسیاری از مشکلات موجود در حوزه های مختلف، با حمایت و پشتیبانی از گروه های جهادی امکانپذیر است.
به گفته وی؛ سازمان بسیج سازندگی متولی برگزاری اردوهای جهادی است و مصادیق حمایت و پشتیبانی دستگاه های اجرایی از گروه های جهادی هر چه زودتر باید مشخص شوند تا با تصویب آنها در این کارگروه ، از ظرفیت های مردمی برای اجرای پروژه ها در حوزه های مختلف بهره گرفته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دولت ما را مکلف به پشتیبانی از گروه های جهادی کرده لذا ساختار مناسبی در این خصوص باید مشخص شود.
عباس زاده متذکر شد: در جلسه آینده این کارگروه باید مصادیق پشتیبانی دستگاه ها از گروه های جهادی ارائه شود و آخرین گزارش از اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و پشتیبانی از گروه های جهادی نیز در دستور کار همه جلسات این کارگروه  قرار گیرد.
گروه های جهادی طرح هادی ۳۰۰ روستای خراسان جنوبی را  اجرا می کنند
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی از اجرای طرح هادی در ۳۰۰ روستای استان توسط گروه های جهادی خبر داد.
سید حسین هاشمی نیز در کارگروه ایجاد هماهنگی ، پشتیبانی و نظارت بر اجرای طرح های بسیج سازندگی گفت: طرح هادی ۳۰۰ روستای استان با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توسط گروه های جهادی انجام می شود.
وی افزود: گروه های جهادی درون و برون استانی باید با تأیید سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در روستاها حضور پیدا کنند.
مدیرکل روستایی استانداری خاطر نشان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان، بانک اطلاعاتی گروه های جهادی را تهیه کرده است.
هاشمی ادامه داد:دستگاه های اجرایی باید پروژه های خود را بر اساس تخصصی که هر یک از گروه های جهادی دارند، به آنها واگذار کنند.
به گفته وی؛ مشکلات ویژه ای که در بعضی از روستاها وجود دارد، در سفرهای استاندار به بخش ها باید مطرح گردد تا برای حل آنها تصمیم گیری شود.
وی از تکلیف استان برای برگزاری یک نمایشگاه ملی و یک نمایشگاه استانی هم خبر داد.
انتهای پیام/ ۱۰۲
چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   آغاز فاز اجرایی ساخت زائر سراهای استان خراسان جنوبی در مشهد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها