تسطیح بیش از ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های خاکی روستایی شهرستان بیرجند

رئیس اداره راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای بیرجند از تسطیح و موج تراشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه‌های خاکی این شهرستان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” محمد خیری ظهر امروز با اعلام این خبر در حاشیه بازدید از راه‌های شهرستان بیرجند اظهار داشت: طول راه‌های خاکی و شوسه روستایی این شهرستان بیش از ۶۵۰ کیلومتر است.

وی گفت: با توجه به اینکه اکثر راه‌های خاکی از داخل رودخانه‌ها و مسیرهای صعب العبور کوهستانی عبور می‌کنند هرساله نیازمند چند مرحله تسطیح و مرمت است. در این راستا از ابتدای سال اکثر محورهای روستایی که نیازمند بحث موج تراشی بوده برای رفاه حال کاربران راه، به همت راهداران پرتلاش شهرستان بیرجند تسطیح و موج تراشی شده است.

رئیس اداره راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای بیرجند افزود:  با توجه به طرح عملیات زمستانه، دپوی شن و نمک در راهدارخانه‌ها و گردنه‌های برفگیر، تعمیر و بروزرسانی ماشین‌آلات راهداری، تقویت دیواره‌های هدایت آب، لایروبی قنوها، آبروها و بازگشایی و پاکسازی دهانه پل‌ها نیز انجام شده است.

خیری خاطرنشان کرد:بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث تسطیح و ایمن سازی سایر راههای ارتباطی شهرستان با توجه به اعتبارات و میزان تخصیص با جدیّت توسط این اداره در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   اعطای تقدیرنامه سه ستاره جایزه ملی تعالی سازمانی به شرکت کویرتایر

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها