اجرای تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بیرجند + تصاویر

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از اجرای تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بیرجند در راستای الزمات ایکائو، به‌منظور افزایش آمادگی فرودگاه در مقابله با سوانح و حوادث احتمالی و با سناریوی سانحه هواپیما و ایجاد حریق خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” عظیم طهماسبی ظهر امروز در حاشیه اجرای تمرین کامل طرح اضطراری فرودگاه بیرجند اظهار داشت: در این مانور سه اصل فرماندهی – ارتباطات – هماهنگی در نظر بود که با اصول ذکر شده توانایی هر کدام از واحدها مشخص شد و هر یک از ارگان‌های مرتبط نقش تعیین شده خود را در طرح اضطراری به خوبی اجرا کردند.

وی گفت: این تمرین بر اساس سناریوی طراحی شده، آتش سوزی موتور هواپیمای مسافری و خروج از باند، با هدف ارزیابی و افزایش توان عملیاتی واحدها، یگان‌ها و سازمان‌ها در زمان بروز سوانح هوایی، نحوه مدیریت بحران در شرایط اضطراری، آشنایی ارگان‌های ذیربط با مناطق عملیات پروازی، نحوه دسترسی به این مناطق و شناسایی نقاط قوت و ضعف در هنگام بروز سوانح و حوادث احتمالی با همکاری ارگان‌های فرودگاهی و شهری برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی افزود: هدف از انجام این تمرین ارزیابی توانایی‌ها و تمرین وظایف تمام ارگان‌های ذیربط در هنگام بحران، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت‌های مختلف اضطراری، آشنایی مدیریت و کارکنان فرودگاه با سایر ارگان‌های درگیر در شرایط اضطراری و خدمات دیگر، فراهم کردن تجهیزات اضطراری و وسایل ارتباطی، رفع نواقص احتمالی بالقوه، افزایش توان عملیاتی در هنگام بروز سوانح در این تمرین ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری و تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان حضور داشتند.

در پایان ارزیابان از هماهنگی کامل در انجام مانور تقدیر و تشکر به‌عمل آوردند. در این تمرین ارزیابان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، و تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید   8 هزار و 852 نفر در خراسان جنوبی خون اهدا کردند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها