پیش‌بینی ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در استان خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه ۷۶۶ شعبه اخذ رأی برای استان پیش‌بینی شده که ۴۱۱ شعبه آن ثابت است.

به گزارش “پیام خاوران”، سید محمدرضا طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات جلوه حضور مردم در عرصه است و مردم سالاری دینی را بروز و ظهور می‌دهد. بسیاری از معاندین می‌گویند مردم همراهی با نظام ندارند اما مردم ایران اسلامی به ویژه مردم خراسان جنوبی در مناسبت‌های مختلف به ویژه انتخابات با حضور پر رنگ خود ثابت کرده‌اند که همواره پشتیبان نظام و جمهوری اسلامی هستند.

وی بیان کرد: رأی مردم خنثی کننده توطئه ‌های دشمنان است. مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در سالگرد ارتحال امام راحل به این موضوع اشاره کردند که دشمن به دنبال این است که از راه‌های مختلف به انتخابات ضربه وارد کند و مشارکت را به حداقل برساند. امپراطوری رسانه‌ای غرب در حال سیاه نمایی و القای برخی موارد است لذا باید دشمن را به درستی بشناسیم و توطئه‌ها را خنثی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به تحرک و پویایی در فضای سیاسی انتخابات اشاره کرد و گفت: گروه‌های سیاسی، احزاب و مردم زمانی که در عرصه انتخابات قرار می‌گیرند از پویایی خاصی برخوردار می‌شوند و تحرکات سیاسی زیاد می‌شود در نتیجه این فضای سیاسی مهم سبب پویایی جامعه می‌شود.

طالبی ادامه داد: در موضوع فرآیند انتخابات ما بر اساس قانون انتخابات یک برنامه زمان بندی را از ستاد انتخابات کشور داریم که در خراسان جنوبی بر اساس این زمان بندی شروع کرده‌ایم و همه برنامه‌ها در زمان خودش اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده از قانون انتخابات تخطی نشود متذکر شد: قانون انتخابات جدید قانون جامع و کاملی است و باید همه به قانون عمل کنیم.

بیشتر بخوانید   نهمین محموله امدادی خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان ارسال شد

به گفته وی؛ مقام معظم رهبری عمل به قانون را شاخص ما در انتخابات می‌دانند، اگر مجریان و یا دواطلبان از قانون تخطی داشته باشند ۶ ماه تا یک سال انفصال از خدمت و یا جزای نقدی به همراه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از مشاکت خوب متقاضیان در پیش ثبت نام خبر داد و افزود: بعد از نهایی شدن ثبت نام‌ها و بررسی پرونده‌ها،  نتایج توسط هیئت نظارت اعلام شد و هم اکنون در مرحله اعلام شکایات هستیم. ارائه شکایت‌ها از ۱۷ دی ماه به مدت سه روز در دستور است. افراد معترض به رأی هیئت نظارت، می توانند شکایت خود را در سامانه ثبت کنند و از ۲۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن ماه هم هیئت نظارت به این شکایت‌ها رسیدگی خواهد داشت.

طالبی با بیان اینکه در موضوع زیرساخت‌ها از تیرماه امسال تاکنون جلسات متعددی را برگزار کردیم و در خیلی از شعب اخذ رأی باید ارتباطات موبایلی و خط تلفنی را داشته باشیم تا دستگاه احراز هویت به صورت آنلاین کار کند، ادامه داد: با توجه به قانون جدید انتخابات چندین سند هویتی برای اخذ رأی اضافه شده و مردم می‌توانند از کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه، گذرنامه و شناسنامه برای رأی دادن استفاده کنند.

به گفته وی؛ گرچه کد ملی در سامانه افراد ذخیره است اما سعی داریم به سامانه انتخابات کشور وصل باشیم تا اطلاعات در سامانه وزارت کشور هم در لحظه بنشیند. تا این لحظه ۷۶۶ شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده که ۴۱۱ شعبه ما ثابت است، ۳۵۵ شعبه هم سیار داریم که ۳۴۹ شعبه شهری و ۴۱۷ شعبه هم روستایی است.

بیشتر بخوانید   حضور مردم در پدافند غیرعامل و تهدیدات سایبری پررنگ باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان اضافه کرد: بخشداری‌ها هیچکدام به شبکه فیبر نوری متصل نبودند از سه ماه قبل این مهم در دستور کار قرار گرفت و تا دو  هفته دیگر فیبر نوری در بخشداری‌ها متصل و ارتباط امن و مطئمنی را خواهیم داشت.

طالبی اظهار داشت: هیئت بررسی تبلیغات را در استان داریم که برنامه‌ریزی برای نامزدها دارند که بتوانند از فضاهای تبلیغاتی به صورت عادلانه بهره‌مند شوند و هم اینکه اگر تخلفات تبلیغاتی صورت بگیرد این هیئت بررسی‌های تخلفات را خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها