مراسم اعتکاف در بیش از ۴۰ مسجد شهرستان بیرجند برگزار می‌شود

فرماندار بیرجند از برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۴۰ مسجد شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، علی فاضلی‌فرد صبح امروز در جلسه ستاد اعتکاف شهرستان بیرجند اظهار داشت: امسال مراسم اعتکاف از پنجم تا هفتم بهمن در بیش از ۴۰ مسجد شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

فرماندار بیرجند گفت: از این تعداد ۱۷ مسجد شهری و مابقی مساجد روستایی هستند که متولیان برگزاری مراسم اعتکاف تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت تا این مراسم به خوبی برگزار شود.

وی تصریح کرد: اعتکاف، مراسم نمایش قدرت و اقتدار نظام و ملت است. حضور گسترده نسل جوان در مراسم معنوی اعتکاف نشان می‌دهد با وجود هجمه‌های رسانه‌ای دشمن، این حضور می‌تواند خط بطلانی بر تصورات دشمن و رسانه‌های معاند باشد.

فاضلی فرد بیان کرد:  سخنرانان و امامان جماعت باید از فرصت اعتکاف برای جهاد تبیین و روشنگری جامعه استفاده کنند و روایتگر دستاورد‌ها و موفقیت‌های نظام در برابر روایت‌های غلط رسانه‌های معاند باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در برهه‌ای از جنگ شناختی قرار گرفته‌ایم افراد معتکف در واقع ابتدا خودشان را مسلح به معنویت و تقوای الهی در جهاد اکبر کرده تا در عرصه جهاد اصغر بتوانند نقش آفرینی بسیار خوبی کنند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری، از راه‌اندازی سامانه جامع اعتکاف در استان خبر داد و گفت: این سامانه برای تسهیل در بحث ثبت نام، مدیریت و برنامه‌های فرهنگی ایجاد شده که با وارد کردن کد ملی فرد معتکف ثبت نام و انتخاب مسجد و مدیریت مسجد مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: از ۲۳ دی ماه ثبت نام برای اعتکاف شروع می‌شود. سال گذشه ۱۵ هزار نفر در روستاها و شهرهای استان در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

بیشتر بخوانید   بهره‌مندی 40 نفر از بانوان صنعتگر سرپرست خانوار خراسان جنوبی از تسهیلات بنیاد کرامت رضوی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال طرح اعتکاف مادر و کودک نیز در استان اجرا می‌شود و به لحاظ محتوایی نیز برنامه‌های مناجات و قرآنی، برنامه‌های بصیرتی و معرفت افزایی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها