افزایش ۴۴ درصدی کمک مردم خراسان جنوبی به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از کمک ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی مردم استان به نیازمندان خبر داد و گفت: این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش “پیام خاوران” محمد عرب پیش از ظهر امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: مردم نیکوکار استان خراسان جنوبی از ابتدای امسال ۱۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های نقد و غیرنقدی به نیازمندان استان کمک کردند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد داشته است.

وی از فعالیت ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۲ هزار صندوق صدقات و ۱۷ هزار و ۷۰۰ پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری استان واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: از ۱۴۹ مرکز نیکوکاری در استان ۲۳ مرکز نیکوکاری تخصصی است که در زمینه‌های رسانه، فرهنگی، زکات، بهداشت و درمان و اشتغال فعالیت دارند.

عرب اظهار داشت: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه است و کمک‌های جمع‌آوری شده در این مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری به نیازمندان اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های اساسی امداد برای مشارکت‌ فعالان کسب و کار و کارآفرینان در توانمندسازی اقشار نیازمند جامعه طرح راهبری شغلی است که تفاهم‌نامه‌هایی با راهبران شغلی منعقد شده است.

عرب همچنین از  واریز بیش از ۵۳ میلیارد ریال به حساب مادران باردار و شیرده تحت حمایت این نهاد برای خرید سبد غذایی از ابتدای امسال خبر داد و گفت: طرح تغذیه مادران باردار و شیرده مددجو و نیازمند استان با هدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن‌کم و همچنین تقویت مادران برای دوران شیردهی اجرا می‌شود.

 مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه این طرح با حمایت وزارت بهداشت و همکاری معاونت بهداشتی درمانی استان اجرایی شده، یادآور شد: ۲ هزار و ۸۹ نفر از زنان باردار و شیرده دچار سوء تغذیه، شناسایی شده‌اند که به این افراد سبدهای غذایی به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید   ۶۲ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند خراسان‌جنوبی توزیع شد

وی ادامه داد: این نهاد همچنین از ۱۷ هزار و ۸۴۷ خانوار سرپرست زن با هدف ارتقا سطح تاب آوری،افزایش نشاط اجتماعی و توانمند سازی و خروج از چرخه حمایت می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها