کسری ۳۴۰ میلیارد تومانی تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تامین اجتماعی خراسان جنوبی ۳۴۰ میلیارد تومان کسری منابع برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی که قبلاً بیمه شده‌اند؛ دارد.

به گزارش “پیام خاوران”، سید حسین فراتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در ۲۰ اسفند طرحی تصویب شد که طبق آن سازنده با پیمانکار می‌بایست به ازای هر متر زیربنای ساختمان، مبلغ ۲۲۰ هزار تومان پرداخت کند تا پروانه ساخت صادر شود و این مبالغ در پرداخت بیمه کارگران ساختمانی استفاده شود، اما این موضوع سبب گلایه مردم شد که در نهایت این طرح مجدداً اصلاح و از تاریخ ۳ آبان لازم الاجرا شد؛ یعنی سازنده ملک می‌بایست ۲۵ درصد مجموع عوارض صدور پروانه ساختمانی شهرداری را پرداخت کنند.

وی افزود: کسانی که از تاریخ ۲۰ اسفند پارسال تا ۲ آبان امسال فیش خود را بر مبنای متری ۲۲۰ هزار تومان پرداخت کرده و گواهی را گرفته و پروانه برایشان صادر شده است مشمول قانون اصلاح ۲۵ درصدی نمی‌شوند که باید از طریق مجلس این موضوع را پیگیری کنیم، ولی فعلاً نمی‌توان کاری در این مورد کرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: این قوانین برای جبران کسری منابع حق بیمه کارگران ساختمانی است و مبالغ کنونی پوشش دهنده کسری منابع نیست، زیرا طبق قانون ۲۰ درصد از حق بیمه کارگران ساختمانی را دولت و ۷ درصد را کارگر پرداخت می‌کند که هم اکنون در استان ۳۱۴ میلیارد تومان کسری حق بیمه سازمانی داریم و این مبلغ باید از سوی مرکز تأمین شود نا بتوانیم حق بیمه کارگران ساختمانی فعلی را پرداخت کنیم.

فراتی بیان کرد: تا زمانی که این کسری منابع تأمین نشود سهمیه جدیدی برای برقراری بیمه ساختمانی برای کارگرانی که بیمه نیستند به ما ابلاغ نمی‌شود و امکان برقرای این بیمه را نداریم که امیدواریم در سال آینده بعد از جبران کسری بودجه‌ها سهمیه‌ای برای جذب به استان داده شود.

بیشتر بخوانید   صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی از معافیت مالیاتی ۱۰ ساله برخوردار می شوند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها