تمدید ثبت‌نام برای تبلیغات کاندیداها در صدا و سیمای خراسان جنوبی

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ثبت نام کاندیداها برای تبلیغات انتخابات در صدا و سیما تا سوم بهمن ماه تمدید شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، موسی سلیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام کاندیداها برای تبلیغات انتخابات در صدا و سیما تا سوم بهمن ماه تمدید شده است.

وی به روند اقدامات انجام شده در راستای انتخابات از ابتدای سال تاکنون مروری داشت و افزود: از ۱۶ تا ۲۲ مردادماه پیش ثبت نام متقاضیان انتخاباتی را داشتیم و بعد از آن به مدت دو ماه صحت سنجی ها و صدور کد رهگیری رقم خورد و در ۲۷ مهرماه تا سوم آبان ماه هم ثبت نام نهایی داوطلبین مجلس انجام شد.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه هیئت نظارت استانی و مرکزی ۵۰ روز مهلت داشتند تا به اعتراض داوطلبین رسیدگی کنند، تصریح کرد: این مهلت تمام شده و نتایج نهایی رسیدگی به اعتراضات در شورای شورای نگهبان ۲۰ بهمن ماه از طریق فرمانداری ها به اطلاع داوطلبین می رسد.

به گفته وی؛ اگر باز هم اعتراضی باشد شورای نگهبان ظرف یک هفته به آن رسیدگی خواهد کرد.

سلیمی ادامه داد: در ابتدای اسفندماه نتایج قطعی داوطبین به صورت ۱۰۰ درصدی مشخص و دوم اسفندماه هم آگهی انتخابات منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سوم تا ۹ اسفندماه تبلیغات نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس را داریم، افزود:  ۱۰ اسفندماه(یک روز قبل از انتخابات) هم ممنوعیت تبلیغات را خواهیم داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان، گریزی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری زد و گفت: استان خراسان جنوبی؛ یک حوزه انتخابیه محسوب می شود  که پنج نفر متقاضی در زمان ثبت نام داشتیم و نتایج در موعد خودش ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید   روایت زندگی 10 هزار اتباع خارجی در خراسان جنوبی

سلیمی گفت: مهلت تعیین شده برای تبلیغات در انتخابات مجلس خبرگان بیشتر از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۱۵ روز است و کاندیداهای مجلس خبرگان می توانند از ۲۵ بهمن ماه تا ۹ اسفندماه تبلیغات داشته باشند.

وی تصریح کرد: حماسه تاریخی ۱۱ اسفندماه رقم خواهد خورد چراکه مردم همیشه نشان دادند که آن شور و اشتیاق سیاسی را برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران را دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص انتخابات الکترونیکی هم گفت: حدود ۲۵ فرآیند انتخاباتی داریم که ۲۴ فرآیند آن تماماً الکترونیکی است، یکی از فرآیندها اخذ رأی و شمارش آراست که به صورت تمام الکترونیکی می باشد.

وی با بیان اینکه برای یک هشتم حوزه های انتخاباتی پیش بینی شده بود که انتخابات تمام الکترونیک باشد و وزارت کشور هم در این زمینه پیشنهادات خود را به شورای نگهبان ارائه داده، گفت: در نهایت در استان ما چون حوزه ای که دارای تعدد کرسی باشد نداشتیم لذا در خراسان جنوبی فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا به شیوه قبل می باشد و تمام الکترونیک نخواهد بود.

سلیمی با ذکر این نکته که در مرحله پیش ثبت نام ۴۷۸ نفر در استان ما ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۴۵ نفر موفق به ثبت نام نهایی در چهار حوزه انتخابیه استان شدند ، خاطرنشان کرد: در هیئت های اجرایی، صلاحیت ۱۶۰ نفر تأیید شد و ۲۸ نفر عدم تأیید و ۵۳ نفر هم عدم احراز صلاحیت را داشتند و ۹ نفر هم در مجموع انصراف داشتیم.

به گفته وی؛ در هیئت های نظارت استان هم ۲۲۱ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و ۷۴ نفر تأیید صلاحیت شدند، ۱۲۲ نفر عدم تأیید و ۲۵ نفر هم با عدم احراز صلاحیت مواجه شدند.

بیشتر بخوانید   اعضای جدید خانه مطبوعات خراسان جنوبی انتخاب شدند

دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه ۱۵ نفر به نتایج هیچ اعتراضی نداشتند، گفت: معترضین اعتراضات خود را اعلام کردند که نتایج در شورای نگهبان  حال بررسی است، دو نفر درخواست تغییر حوزه انتخابیه داشته اند و به این ترتیب ۷۴نفر حوزه های انتخابیه ما به ۷۶ نفر افزایش یافته است.

سلیمی تصریح کرد: بطور میانگین ۱۹  نفر تا این لحظه به ازای هر کرسی برای رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

وی با بیان اینکه روند تأیید و عدم تأیید صلاحیت ها تا اوایل اسفندماه ممکن است ادامه داشته باشد، افزود: افرادی که اعتراضی نداشتند پرونده آنها رسیدگی نشده است.

دبیرستاد انتخابات استان درخصوص تخلفات انتخاباتی هم گفت: دادن وعده های خارج از اختیارات نمایندگی توسط نامزدها، هرگونه تخریب و نوشتن خلاف واقع، انتشار اکاذیب، تخریب و پاره کردن عکس سایر نامزدها، چاپ موارد غیر قانونی همه از تخلفات تبلیغاتی محسوب می شود.

سلیمی متذکر شد: چاپخانه ها باید تأییدیه های لازم را داشته باشند و صرف اینکه بخواهد از فردی حمایت کند درست نیست.

وی ادامه داد: امکان برگزاری تجمعات انتخاباتی هم فراهم شده و دستگاه های اجرایی هم می توانند کمک کنند، صدا و سیما هم کانال های محلی انتخابات را راه اندازی کرده و ثبت نام برای استفاده از این بستر سه روز دیگر تمدید شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها