ولنگاری در مسئله نظارت بر اجرای صحیح قوانین پذیرفتنی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: موانع، مشکلات و آفت‌های اقتصادی باید به درستی بررسی شود. ولنگاری در مسئله نظارت بر اجرای صحیح قوانین پذیرفتنی نیست و در این راستا باید نظارت‌ها را دقیق انجام داد.

به گزارش “پیام خاوران”، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مدیران تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان اظهار داشت: با وجود تلاش‌های فراوان در جهت حل مشکلات معیشتی اما کسانی هستند که نمی‌گذارند کام تلخ مردم شیرین شود و اهمیت مسائل اقتصادی در جامعه پوشیده نیست در عین حالی که انسان همه‌اش تفکر و اندیشه است اما ابزار کارش خواه و ناخواه موضوعات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه، سال‌های متعددی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر اساس آن کارشناسی صحیحی که دارند برای اصلاح این امر مکرر به اقتصاد اولویت دادند، بیان کرد: باید موانع، مشکلات و آفت‌های اقتصادی به درستی بررسی شود.

وی ادامه داد: گاه مسائل نفوذی و گاه برخوردهای سلیقه‌ای ضربه‌هایی وارد می‌کند که باید چند سال برای جبران آن مافات زحمت بکشند، لذا این مسئله به دو چیز برمی‌گردد، قانون که واقعاً بایسته است و دیگری اجرای شایسته آن است.

وی افزود: با وجود پیشرفت‌های فوق العاده اما تا آرمان انقلاب خیلی فاصله است و مردم منتظر هستند که این قانون اسلامی اجرا شود و یکسری علت‌هایی وجود دارد که کارشناسان بهتر می‌دانند اما یک علت‌هایی خارج از چارچوب کار است و آن هم ولنگاری در مسئله نظارت بر اجرای صحیح است که سلیقه‌ای است به طوری که یک مرتبه نرخ‌ها به صورت غیر اصولی تغییر می‌کند و در این راستا باید نظارت‌ها را دقیق انجام داد و با متخلفین و آنهایی که زندگی مردم رو تلخ می‌کنند، درست برخورد شود.

ارزآوری ۱۵۰ میلیون دلاری صادرات گمرکات خراسان جنوبی

محمد کوهگرد نیز در این دیدار با اعلام این خبر اظهار داشت: حجم این صادرات بالغ بر یک میلیون تن بوده است.

وی با بیان اینکه گمرکات در حوزه تجارت خارجی از نقش خاصی برخوردار است و بحث ترانزیت، واردات و صادرات را دنبال می‌کند، بیان کرد: تمام فرآیندهای گمرکی در  سامانه‌ها ثبت و به صورت شفاف اطلاعات رسانی می‌شود.گمرک علاوه بر بحث صادرات و واردات کنترل قاچاق کالا و مداد مخدر را هم بر عهده دارد.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی با بیان اینکه ترانزیت در گمرک استان طی ده ماهه امسال ۲۹۰ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در حال حاضر  یکی از مهمترین مبادی ترانزیت کشور به حساب می‌آییم.

بیشتر بخوانید   تذکر نماینده بیرجند به رئیس جمهور: لزوم ایجاد شبکه مطالبات مردمی/ مضامین اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی افزوده شود

واریز ۳۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان

علی کریمدادی نیز در این دیدار گفت: نقش درآمدهای مالیاتی در توسعه اقتصادی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست و وظیفه سازمانی ما اخذ مالیات عادلانه بر اساس قانون و تأمین بخشی از بودجه کشور از این طریق است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز با الکترونیکی شدن فرایندهای مالیاتی داریم به سمت و سویی می‌رویم که باعث شفاف سازی و تسهیل امور مربوط به مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از درآمدهای مالیاتی کل کشو سه دهم درصد یعنی کمتر از نیم درصد است، ادامه داد: قریب ۹۵ درصد از درآمدهای استان را اداره کل امور مالیاتی استان برعهده دارد و امسال ۳۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون به حساب شهرداری و دهیاری و روستاهای فاقد دهیاری از محل درآمدهای مالیاتی واریز شده که در این راستا  ۷۹۶ طرح از محل درآمدهای مالیاتی در روستاها و ۱۰۰ طرح در مناطق عشایری ایجاد شده است.

کریمدادی با بیان اینکه این اداره دستگاه برتر در مبارزه با مفاسد اقتصادی بوده است، گفت: سهم مالیات سلامت ۱۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و سهم درآمدهای مالیاتی برای اولین بار در استان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز ۷۵۰ میلیون تومان بوده است.

۶ پروژه با سرمایه‌گذاری خارجی در استان خراسان جنوبی افتتاح شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم شش پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در استان افتتاح شده است، گفت: در حال حاضر نیز ۱۶ پروژه با سرمایه مصوب ۲۱۷.۶ میلیون دلار در استان فعال است.

مرتضی ذاکریان اظهار داشت: طرح‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در این استان از ۱۳ طرح در ابتدای دولت سیزدهم به ۲۸ طرح رسیده که رشد ۱۱۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۶ پروژه با سرمایه مصوب ۲۱۷٫۶ میلیون دلار در استان فعال است، ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری خارجی برای این پروژه‌ها ۱۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵ پروژه با ۳۵٫۸ میلیون دلار سرمایه در حال ساخت است که با بهره‌برداری از آن‌ها یک هزار و ۲۵ مورد شغل ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید   پرداخت 16هزارفقره تسهیلات در بانک کشاورزی خراسان جنوبی

ذاکریان با بیان اینکه از مجموع ۹۷٫۳ میلیون سرمایه‌گذاری خارجی، بیشترین اشتغال با ۷۴ میلیون دلار مربوط به کشور چین بوده که برای ۸۵۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است، تصریح کرد: از ابتدای استان شدن خراسان جنوبی تاکنون یک میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برای ۳۵ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی و ۷۰۷ میلیارد تومان اعتبار اسناد خزانه به استان اختصاص یافته است گفت: برای این تعداد ۷۹۸ طرح مصوب شده که پرداختی ۲۵۹ طرح به ارزش ۱۴۳ میلیارد تومان صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح مقررات‌زدایی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور راه‌اندازی شده است، بیان کرد: تمام مجوزهای کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ از درجه اعتبار ساقط می‌شوند و از تمام فعالان اقتصادی خواستاریم با مراجعه به سامانه mojavez.ir مجوزهای الکترونیکی دریافت کنند.

ذاکریان از صدور ۴ هزار و ۲۰۰ مجوز کسب و کار در این سامانه خبر داد و افزود: ۸۰ درصد مجوزها ثبت‌محور هستند، یعنی پس از ثبت درخواست و أخذ استعلامات پایه، ظرف مدت سه روز صادر می‌شوند.

وی یادآور شد: در ۱۰ ماهه گذشته ۱۸ هزار و ۴۹۲ درخواست صدور مجوز داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است و کسب‌وکار قالی‌بافی با ۷۴۳ مورد، کارت شناسایی دامداری و روستایی و غیرصنعتی با ۴۳۹ مورد و خیاطی لباس خانگی با ۴۳۴‌ مورد بیشترین آمار صدور مجوز را داشته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی گفت: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی و گمرک استان در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شدند که این رتبه هم در زمینه خدمت‌رسانی و هم در راستای تکریم ارباب رجوع بوده است.

وی رشد تولید و رونق تولید را از محرک‌هایی دانست که باید برای ثبات تولید، امینت سرمایه‌گذار و شرایط اقتصادی پیش‌بینی‌پذیر جلوی روی سرمایه‌گذاران داشته باشیم و خاطرنشان کرد: در زمینه مهار تورم نیز با تلاش‌هایی که در کلان کشور صورت گرفته شرایط باثبات و آرامی در حال حاضر در سطح کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید   غافلگیری بشر درحوزه فرهنگ/تفکر لیبرال دموکراسی غرب بدترین آفت است

۵ هزار میلیارد سهم معاملات بورس در خراسان جنوبی است

مدیربورس منطقه ای خراسان جنوبی آمار معاملات بورس در ۱۰ ماهه امسال را ۵ هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: مهمترین وظایف تالارهای منطقه ای بحث آموزش رایگان است.

سعید هریوندی نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۴۰ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار شده است.

وی از وجود۷ شرکت بورسی در استان خبر داد و افزود: همچنین ۱۰ کارگزاری فعال نیز داریم که ۱۸۰۰ نفر ساعت کلاس آموزشی امسال برگزار شده است.

سید مهدی جلیلی مدیر کل بیمه ایران نمایندگی استان خراسان جنوبی هم گفت: بیمه ایران یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی است و این افتخار را دارد که یگانه شرکت بیمه دولتی است و یکی از دلایل دولتی ماندن بیمه ایران ایجاد تعادل در بازار بیمه است.

وی بیان کرد: بیمه ایران دارای ۵ شعبه است که دوشعبه آن در مرکز استان و سه شعبه دیگر در شهرستان‌های طبس، فردوس و قاین فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در دهه ماه امسال ۴۶۰ میلیارد حق بیمه جذب شده که ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت مستقیم پرداخت شده است و کل کشور بیمه ایران ۱۰۵ میلیارد روزانه خسارت پرداخت می‌کند.

مهدی اسماعیل پورمدیر سازمان فروش اموال تملیکی نیز گفت: سازمان اموال تملیکی بحث کالای قاچاق و متروکه را بر عهده دارد و توسط نیروی انتظامی کالای قاچاق کشف و در اختیار اموال تملیکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم دولت جلوگیری از رسوب کالا در اموال تملیکی است و باید کالاها زودتر تعیین تکلیف شود‌ و در سه ماهه اخیر فروش ما ۷ میلیارد بوده میزان رایی که به نفع مردم صادر شده نیز ۱۷ میلیارد کالا برگشت دادیم .

معاون شورای هماهنگی بانک های خراسان جنوبی نیز گفت: کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ۱۷ بانک دارد و شبکه بانکی استان ۲۶۴ شعبه و ۲ هزار و و۲۷۳ پرسنل دارد و در استان ۳۸۶ هزار میلیارد منابع داریم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها