افتتاح و بهره‌برداری از ۱۸ طرح عشایری خراسان جنوبی در دهه فجر

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در دهه فجر امسال ۱۸ طرح عشایری در خراسان جنوبی با اعتبار هزینه ۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش “پیام خاوران”، محمد ابراهیم ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول سال بیش از ۶ یا ۷ مرحله افتتاح طرح در حوزه عشایر داریم، زیرا اعتبارات ارزش افزوده به صورت ویژه برای عشایر و به طور مستقل اختصاص داده می‌شود و طرح‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی افزود: در بحث زیرساخت‌های عشایر نیز دو دستگاه گریدر خریداری شده و تا قبل از سال تحویل داده می‌شود و در حال طی مراحل خرید دو دستگاه گریدر دیگر به همراه یک لودر هستیم که سال آینده به حوزه زیرساختی عشایر اضافه می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: ۶۵ درصد عشایر استان در شهرستان‌های مرزی و باقی آن‌ها در شهرستان‌های غیر مرزی و حاشیه کویر هستند و این موضوع از بحث امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار مهم است و عشایر نقش بارزی در بحث امنیت و اقتصاد دارند.

ابراهیمی به برنامه‌های حوزه عشایر در دهه فجر اشاره و بیان کرد: در دهه فجر امسال ۱۸ طرح با ۲۰ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می‌رسد که ۲ هزار و ۳۳۷ خانوار از این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

وی زیرکوه با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان، دو طرح در قاینات با اعتبار ۸۶۵ میلیون تومان و دو طرح در میان با اعتبار یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

ابراهیمی تصریح کرد: از طرح‌های شاخص افتتاحی در دهه فجر امسال می‌توان به مرحله سوم آبرسانی پایدار به خواجه منجیکو شهرستان نهبندان اشاره کرد که ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرد آن بوده و به ۴ محله آبرسانی پایدار پایدار صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید   روزشمار بزرگداشت دهه فجر در خراسان جنوبی اعلام شد

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: هم اکنون در سطح استان ۱۸ تانکر سیار آبرسانی و هفت تانکر در بخش خصوصی داریم و طبق آئین نامه ساماندهی عشایر، در استان تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به جمعیت عشایر اعتبار بگذارند و آن را در جهت ارائه خدمت به این قشر هزینه کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها