توزیع آرد خام روستایی در سال ۱۴۰۳ براساس سامانه نانی‌نو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: آرد خام روستایی در سال ۱۴۰۳ براساس سامانه نانی‌نو توزیع می شود.

به گزارش “پیام خاوران”، جواد اشرفی در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید کاهش و افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها، طبق مصوبه کارگروه انجام‌ شود، گفت: نانوایی‌های آزادپز سطح استان مجهز به دستگاه نانی نو می‌شوند.

وی بیان کرد: با توجه به ایام پایانی سال و عید نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه تشدید نظارت بر فعالیت و عملکرد نانوایی‌های سطح استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ هزار و ۲۹ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام ‌شده که منجر به تشکیل ۳۵۹ پرونده تخلف شده است.

اشرفی بر لزوم مجهز شدن همه نانوایی‌ها استان به دستگاه نانی‌نو (نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها) تأکید کرد و افزود: تاکنون نانوایی‌های نوع یک (یارانه‌ای) و نوع ۲(نیمه یارانه‌ ای) به این دستگاه مجهز شده اند اما از ۳۶ واحد نانوایی‌ نوع ۶ (آزادپز) تعداد هشت مورد به دستگاه نانی‌نو مجهز شدند.

وی اظهار داشت : ۲۸ نانوایی آزاد پز باقی‌مانده باید تا پایان بهمن‌ماه به دستگاه کارتخوان هوشمند(سامانه نانینو) مجهز شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اطلاعات آرد خام‌بگیران روستایی و عشایری با عنوان طرح مدیریت هوشمند توزیع و عرضه آرد خام در سامانه یکپارچه مدیریت آرد ثبت خواهد شد، افزود: تاکنون ۴۰ درصد از نمایندگان، اطلاعات هویتی دریافت‌کنندگان نهایی (خانوارهای روستایی و عشایری) را در سامانه ثبت کرده‌اند.

اشرفی متذکر شد: باید مابقی نمایندگان نیز سریعتر نسبت به ثبت مشخصات خانوارهای روستایی در سامانه یکپارچه مدیریت آرد اقدام نمایند تا در سال ۱۴۰۳ توزیع آرد خام روستایی را مبتنی بر سامانه نانی‌نو داشته باشیم که حق و حقوق روستاییان رعایت شود و دغدغه‌ای برای تأمین آرد و کسر سهمیه نداشته باشند.

بیشتر بخوانید   محدودیتی برای تأمین آرد مورد نیاز نانوایی‌های خراسان جنوبی نداریم

وی گفت: هرگونه تصمیم‌ گیری در خصوص افزایش و کاهش سهمیه آرد واحدهای نانوایی باید در کارگروه‌های شهرستانی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به طرح رتبه‌بندی نانوایی‌های استان با نشان تجاری بر حسب کیفیت نان اشاره کرد و افزود: در این طرح، رتبه‌بندی با تأییدیه استاندارد برای نانوایی‌ها  انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها