استمرار گازرسانی به صنایع خراسان جنوبی در دستور کار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: استمرار گازرسانی به صنایع استان در دستور کار است تا کمترین قطعی گاز را در فصل سرد سال داشته باشیم.

به گزارش “پیام خاوران”، علیرضا عباس زاده در نشست ستاد مدیریت مصرف انرژی استان اظهار داشت: باید بین شرکت گاز و اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت استان بیشترین همراهی را داشته باشیم تا قطعی گاز واحدهای تولیدی به کمترین میزان برسد.

وی با تاکید بر تجهیز همه دستگاه‌های دولتی به سوخت جایگزین گفت: با این اقدام باید در زمان بحران در آخرین مرحله قطع گاز صنایع را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مسئولان متولی از جمله شرکت گاز درخصوص قطع نکردن گاز صنایع شاخص استان از جمله فولاد و سیمان بیشترین همکاری را داشته باشند که نسبت به دیگر صنایع کشور کمترین میزان قطعی گاز و از طرفی افت تولید را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز افزود: سال گذشته با توجه به سرمای شدید و افت فشار گاز، حرکت‌های ضربتی و مدیریتی خوبی انجام شد و بعد از آن سه جلسه استانی تخصصی مدیریت مصرف انرژی را در استان برگزار کردیم که دستگاه‌های هدف و زیر مجموعه باید امسال هم مقدمات اتصال به سوخت دوم و تامین تجهیزات را در دستور کار داشته باشند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی هم باید تامین و تجهیز به سوخت دوم را در دستور کار داشته باشند و اطلاع رسانی به موقع برای قطع گاز احتمالی مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و واحدهای تولیدی انجام شود.

محمدعلی آخوندی گفت: اولویت ما در قطع گاز احتمالی، ادارات هستند که باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد و هدف ما این است که حتی گاز صنایع کم مصرف استان که سوخت دوم ندارند نیز قطع نشود حتی قطع سوخت در شرایط اضطرار باید به صورت پلکانی باشد.

بیشتر بخوانید   حکایت عدم عرضه مصالح ساختمانی درجه یک در خراسان جنوبی چه بود؟

وی افزود: همچنین افزایش مصرف برق را همزمان با افزایش مصرف گاز داریم که باید در این زمینه هم برنامه‌ریزی کرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز درباره پیش بینی سوخت جایگزین در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی گفت: سال گذشته ۱۳۳ واحد به مشعل دوگانه سوز مجهز شدند که این تعداد امسال به ۵۷۷ واحد افزایش یافته است.

محمدحسین اکبری بیان کرد: همچنین از ۲۷۵ واحد گلخانه استان، ۱۳۵ واحد مجهز به سوخت دوگانه شده‌اند.

بنابر پیش‌ بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی، سرما و یخبندان شبانه طی روزهای آینده در استان تشدید می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها