تداوم سرما و یخبندان در خراسان‌جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: تا روز دوشنبه بر شدت سرما و یخبندان در منطقه افزوده شده و هوای سرد در غالب نقاط استان حاکم خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهارداشت: همچنان که پیش بینی شده بود در ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر مناطق استان گزارش بارش و برف داشته ایم به طوری که بیشترین بارش گزارش شده از ایستگاه کلاته سورگ قاینات به میزان حدود ۶ میلی متر بود.

وی تصریح کرد: همچنین بارش برف در مهویز فردوس ۴ سانتی متر و فتح آباد فردوس ۳ سانتی متر ثبت شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر در فردوس بارش خفیف برف در حال باریدن است.

نخعی گفت: ناپایداری ها تا پیش از ظهر امروز برای مناطق شمالی استان به صورت بارش برف پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه با حاکم شدن هوای سرد از اواخر شب گذشته شاهد نشست و فرونشینی گرد و غبار در استان بودیم، بیان داشت: هوای استان در حال حاضر پاک است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ شرایط جوی طی دو سه روز آینده تا اواسط هفته شرایط جوی به نسبت در استان پایدار خواهد بود، یادآور شد: تا روز دوشنبه بر شدت سرما و یخبندان در منطقه افزوده می شود و هوای سرد در غالب نقاط استان حاکم خواهد شد بنابراین با توجه به ماندگاری هوای سرد به مصرف بهینه انرژی توصیه می شود.

نخعی بیان داشت: صبح امروز ایستگاه های سربیشه و بیرجند سردترین ایستگاه ها با کمینه دمای منفی سه درجه سلسیوس و روز گذشته دهسلم با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس گرمترین نقطه استان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دمای فعلی مرکز استان یک درجه زیر صفر بوده که نسبت به مدت مشابه روز قبل ۴ درجه هوا سردتر است.

بیشتر بخوانید   شفافیت مالی موقوفات در سامانه جامع مدیریت اماکن متبرکه

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها