اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور تا پایان ۱۴۰۴

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور تا پایان ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: در تمام شهرهایی که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ایستگاه مسافربری وجود دارد.

به گزارش “پیام خاوران” میرمحمد مودی امروز در نشست خبری دهه فجر اظهار داشت: پروژه راه آهن زاهدان ـ بیرجند ـ مشهد به طول ۹۱۷ کیلومتر به عنوان یک پروژه فراملی در دست اجرا بوده که ۴۳۳ کیلومتر آن در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد. با پیش‌بینی صورت گرفته، خراسان جنوبی تا پایان سال ۱۴۰۴ به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

وی افزود: ۵۶ کیلومتر از مسیر ریلی یونسی به گناباد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است و در تمام شهرهایی که در مسیر این خط ریلی قرار دارند ایستگاه مسافربری وجود دارد. تمام اعتبارات طرح راه آهن خراسان جنوبی از بخش تهاتر نفتی انجام شده و به‌زودی به پیمانکاران نیز پرداخت می‌شود‌.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به اجرای باندهای دوم در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر باند دوم در استان در دستور کار قرار دارد که تا ابتدای سال جاری ۸۵۰ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۵۰ کیلومتر باند دوم به ارزش قراردادی ۷ هزار میلیارد تومان در دست اجرا داریم و در سال جاری ۱۲۰ کیلومتر باند دوم بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مودی از افزایش ۲٫۵ برابری اعتبارات حوزه حمل و نقل استان خبر داد و اظهار داشت: میزان بدهی راه و شهرسازی استان به پیمانکاران ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن افزود: از ابتدای طرح تاکنون ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ متقاضی در خراسان جنوبی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند. سهم خراسان جنوبی از طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ هزار واحد بوده که از این تعداد ۱۸ هزار واحد مسکن روستایی و ۲۲ هزار واحد مسکن شهری است.

بیشتر بخوانید   22 کیلومتر از باند دوم محور دیهوک - راور بهره‌برداری شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در طرح قانون جوانی جمعیت نیز ۱۴ هزار و ۵۷۰ نفر در استان ثبت‌نام‌ کردند و زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون به ۲ هزار نفر واگذار شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها