دومین ماشین تایرسازی تک مرحله‌ای در کارخانه کویرتایر رونمایی شد

با حضور استاندار خراسان جنوبی و همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر، بهره‌برداری از دومین ماشین تایرسازی تک مرحله ای آغاز و تایر خودرو های برقی و تایر پنچررو (Run_flat) در کارخانه کویرتایررونمایی شد.

به گزارش “پیام خاوران” این مراسم با حضور جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کویرتایر با بومی‌سازی دانش‌ فنی به پرچمدار تولید تکنولوژی در صنعت تولید تایر کشور تبدیل شده است. کویرتایر توانسته برای اولین‌ بار در کشور، تایرهای پنچررو یا همان ران‌فلت و تایر ویژه خودروهای برقی و آفرودی را با دانش‌فنی کاملاً ایرانی تولید و روانه بازارکند.

وی افزود: کویرتایر در تولید تایرهای پنچررو از تکنولوژی ابداعی پیرلی ایتالیا بهره گرفته و تایری با دیواره مقاوم تولید کرده که در صورت پنچری و وارد شدن شوک به تایر، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و راننده می‌تواند تا ۸۰کیلومتر را با سرعت ۸۰کیلومتر در ساعت بپیماید.

جواد قناعت گفت: به همت نیروی انسانی متخصص، متعهد و با دانش فنی بالا در کویرتایر، هر سال شاهد اتفاقات خوبی در این مجموعه هستیم.

وی بیان کرد: علما و بزرگان حوزه سیاست می‌گویند، هر پدیده اجتماعی موقعی که به ثمر رسید برای جامعه خود دستاوردهایی دارد. راهبردشناسان غربی می‌گویند بزرگترین پدیده اجتماعی قرن، انقلاب اسلامی ملت ایران است.

استاندار به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: این دستاوردها به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود که ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در ملت ایران و ایجاد جرأت و جسارت در مسائل علمی و شکست مرزهای دانش از جمله دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی است.

قناعت با اشاره به تحقیر توانمندی ملت ایران در قبل از انقلاب به روایت اسناد ساواک، یادآور شد: خودباختگی بزرگی در رژیم پهلوی در کشور ما نهادینه شد و این انقلاب اسلامی بود که به ملت ایران اعتماد به نفس و خودباوری داد تا کارهای بزرگ و خلاقانه انجام دهند.

بیشتر بخوانید   ۵۴ زندانی مالی با 7 میلیارد تومان بدهی در زندان‌های خراسان جنوبی

وی به ساخت ماهواره به همت جوانان دانشمند و متخصص ایرانی با وجود تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اینکه اکنون جوانان ما کارهای بزرگی علمی و مهندسی معکوس انجام می‌دهند و نیز شکستن مرزهای دانش، به برکت انقلاب اسلامی است.

استاندار ادامه داد: امروز از محصولاتی در کارخانه کویر تایر رونمایی می‌شود که توسط جوانان دانش ‌بنیانی همین شرکت ساخته شده و این عین خودباوری است.

قناعت با اشاره به اینکه هر سال در کویر تایر شاهد اتفاقات خوبی هستیم و مدیریت جهادی این مجموعه اقتصادی استان قابل تحسین است، افزود: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود روند احداث شهرک تخصصی غیردولتی تایرسازی در استان را تسریع کردده و موانع را از مسیر آن رفع کنند.

وی از آغاز عملیات اجرایی طرح استیل کورد در نهبندان همزمان با دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: انتظار است شرکت سرمایه‌گذاری امید برای تکمیل زنجیره تولید لاستیک در استان همکاری داشته باشد.

استاندار از وزارتخانه‌ها به ویژه معاونت علمی ریاست جمهوری رخواست از اقدامات دانشی و توسعه ‌ای شرکت کویر تایر که قطع وابستگی کشور و کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی را رقم می‌زند، حمایت کنند.

قناعت گفت: در راستای حمایت از جوانان نخبه و خلاق استان می‌طلبد شرکت کویر تایر برای کمک اعتباری به صندوق پژوهش و فناوری استان مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها