مادران غیرشاغل روستایی در خراسان جنوبی رایگان بیمه می‌شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تمام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که ۳ فرزند به بالا دارند توسط دولت به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند‌.

به گزارش  پایگاه خبری ” پیام خاوران “، علیرضا اسدی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: بر اساس ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت تمام مادران غیرشاغل روستایی و عشایری استان که ۳ فرزند به بالا داشته باشند توسط دولت به صورت رایگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار می‌گیرند‌. دو میلیون و ۲۳۰ هزار نفر مادر غیرشاغل روستایی و عشایر در کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ هزار نفر تا آخر سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در سال جاری مستمری‌بگیران صندوق تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند و عیدی مستمری‌بگیران صندوق نیز تا هفته آینده واریز می‌شود. در خراسان جنوبی تمام افراد فاقد بیمه اجتماعی می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان عضو شوند و از خدمات بازنشستگی و ازکارافتادگی استفاده کنند. در استان با فرهنگ‌سازی می‌توان پوشش حداکثری داشت و ۱۶۴ هزار خانوار از استان مشمول بیمه هستند که حدود ۶۰ هزار نفر در صندوق بوده و مابقی فاقد بیمه هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی افزود: از نظر ضریب پوشش بیمه شده در جایگاه ۱۵ کشور و از نظر جمعیت پوشش نیز ۳۶ درصد نسبت به جمعیت مشمول پوشش دادیم.

وی بیان کرد:  ۱۰۴ هزار خانوار فاقد بیمه در استان نگران‌کننده است که به عدم آگاهی کافی خانواده‌ها برمی‌گردد؛ در حوزه بیمه اجتماعی ۷۰ درصد هزینه توسط دولت داده می‌شود.

اسدی با بیان اینکه استقبال از بیمه اجتماعی و روستاییان در بحث خویش فرمایی بیشتر است، ادامه داد: ۵ هزار و ۷۴۱ خانوار مستمری بگیر شامل کارافتادگی، بازنشستگان و بازماندگان در استان داریم.

بیشتر بخوانید   ۵۰ برنامه به مناسبت دهه کرامت در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار نفر بیمه شده فعال داریم و در مجموع ۸ هزار و ۵۰۰ نفر انفصال بیمه‌ای وجود دارند که سیاست ما این است این افراد را به صندوق برگردانیم.

اسدی با بیان اینکه ۳۲ کارگزار در خراسان جنوبی وجود دارد اظهار داشت: روستاییان نیاز نیست در شهر خود را بیمه کنند بلکه ما در روستاها کنارشان هستیم که بیمه خود را انجام دهند. سال گذشته در سطح استان میانگین افزایش حقوق مستمری‌بگیر ۴۳ درصد بود و در سطوح کم‌درآمدی نیز حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: وام قرض الحسنه به مستمری بگیران صندوق در سال گذشته برای ۵۲۴ نفر با مبلغ هر کدام ۴ تا ۵ میلیون تومان پرداخت شد و امسال این وام برای ۸۶۳ نفر با سه سطح ۵، ۱۰ و ۱۵ میلیون تومان بوده که تا پایان سال واریز خواهد شد.

وی اظهارکرد: تنها استانی هستیم که بحث ساختمان اداری آن در حال انجام است و به‌زودی عملیات اجرایی این ساختمان با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود و تا مدت یک سال افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها