تکمیل زیرساخت‌ها و آینده اقتصادی روشن خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی گفت: کلکسیون قابلیت های استان با تکمیل زیرساخت‌ها می‌تواند از حالت بالقوه به بالفعل درآید و زمینه‌ساز اقتصادی روشن رو به پیشرفت برای خراسان‌جنوبی شود.

به گزارش “پیام خاوران”، حمید جهانشاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قابلیت‌‌های خراسان جنوبی در حوزه‌های مختلف بسیار است و از جمله این داشته ها می توان به ذخایر و تنوع آن در استان اشاره کرد که این منابع بالقوه می تواند زمینه ساز سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی فراوانی در خراسان جنوبی آن هم با راه اندازی زنجیره تولید و صنایع تبدیلی وابسته به آن باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی گفت: در کنار این توانمندی بهره مندی از محصولات مزیت دار و خاص خراسان جنوبی که متناسب با اقلیم استان نیز است از جمله زرشک، زعفران و عناب این خطه از ایران را در این حوزه سرآمد ایران و جهان کرده است.

به گفته وی موضوع اساسی نیز فرصت مرز و اقتصاد آن در خراسان جنوبی ست که به واسطه همجوار با کشور افغانستان این مزیت نیز می تواند راهگشا و به چرخش درآورنده چرخ اقتصاد استان باشد.

وی در ادامه به قابلیت های خراسان جنوبی در بخش های صنعت و خدمات نیز اشاره و اضافه کرد: این کلکسیون قابلیت ها با تکمیل زیرساخت ها می تواند از حالت بالقوه به بالفعل درآید زمینه ساز اقتصادی رو به پیشرفت برای خراسان جنوبی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: تکمیل و تامین زیرساخت ها در خراسان جنوبی با همت دولتمردان به جد در حال پیگیری است آن هم تا تزریف منابعی اعتباری که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم.

جهانشاهی در کنار برشمردن توانمندی های خراسان جنوبی به وسعت بسیار این استان به عنوان سومین استان پهناور کشور، بیست و هشتمین استان به لحاظ جمعیت و برخودار از رتبه اول کشوری به لحاظ پراکندگی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این چالش ها نیز خدمات رسانی را در خراسان جنوبی بسیار سخت و دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید   هرگونه ذبح دام در معابر عمومی جرم است

وی با بیان این که تکمیل زیرساخت ها در همه مقاطع زمانی مورد توجه بوده است افزود: اما در دولت سیزدهم به واسطه ۳ سفری که رئیس جمهوری به استان و دیگر مقامات کشوری به خراسان جنوبی داشته اند این موضوع بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفت و منابع اعتباری خوبی هم برای اجرایی شدن آن تزریق شد یا در حال تزریق شدن است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی، اتمام باندهای دوم، پروژه های آموزشی و فرهنگی، بهداشت و درمان و… را از جمله اولویت ها برای به سرانجام رسیدن پروژه های زیرساختی در خراسان جنوبی برشمرد و اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز برای تامین منابع تکمیل این پروژه با سرلوحه قرار دادن عدالت و شاخص ها اقدام به ترزیق منابع کرده و می کند.

جهانشاهی از احصا و به روز رسانی شاخص توزیع اعتبارات در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: آن چه زمینه اجرایی این پروژه ها را در کنار توزیع اعتبارات براساس عدالت و شاخص ها فراهم آورده نیروهای انسانی متعهد، متخصص و با تجربه استان که این نیز خود یکی از توانمندی‌های خراسان جنوبی به حساب می آید.

به گفته وی همین بهره مندی از نیروی متخصص، متعهد و با تجربه زمینه ساز برخوداری از رتبه چهارم کشوری در زمینه نیروی انسانی برای خراسان جنوبی شده است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه یکی از مسائلی مهمی که در خراسان جنوبی به طور ویژه رصد می شود را رشد اقتصادی استان عنوان کرد و اظهارداشت: دو پابه مهم دستیابی به رشد اقتصادی همان طور که می دانید رشد سرمایه گذاری و بهره وری است که خراسان جنوبی در زمینه چرخه بهره وری حائز رتبه چهارم کشوری است.

بیشتر بخوانید   ستاد توسعه خاوران در استان خراسان جنوبی راه اندازی می شود

جهانشاهی به وظایف سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی برای دستیابی به توسعه متوازن نیز اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به این مهم نیز اجرای طرح های آماری، تبدیل وضعیت نیروهای اداری، نظارت بر پروژه های عمرانی، راهبری مشاوران و پیمانکاران، آموزش ضمن خدمت کارکنان و اجرای پروژه های پژوهشی کاربردی مدنظر است.

به گفته به واسطه تعاملی که بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با همه دستگاه های اجرایی استان وجود دارد هرچند در این استان تنگناها کم نیست اما همین تعامل سبب شده تا آینده اقتصادی خراسان جنوبی روشن و رو به پیشرفت باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها