رشد ۴۱ درصدی کمک حامیان به ایتام و محسنین کمیته امداد خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال کمک حامیان طرح اکرام ایتام به فرزندان طرح ایتام و محسنین ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد عرب اظهار داشت: از ابتدای امسال حامیان طرح اکرام ایتام ۶۶۳ میلیارد و ۳۹۳ میلیون ریال به فرزندان طرح ایتام و محسنین کمک کردند که به نسبت مشابه سال قبل ۴۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی گفت: در این مدت حامیان طرح اکرام ۳۰۷ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال و حامیان طرح محسنین ۳۵۵ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال کمک کردند.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۲۴۸ نفر فرزندان ایتام و محسنین مورد حمایت این نهاد هستند که ماهیانه توسط حامیان معنوی خود در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی مساعدت می‌شوند.

عرب، تعداد حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را ۳۸ هزار و ۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: سرانه واریزی فرزندان ایتام ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و سرانه واریزی فرزندان محسنین ۴ میلیون و ۵۵۵ هزار ریال به صورت ماهیانه است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی بیان کرد: با قدردانی از همراهی کمک‌های خیران و حامیان در این طرح به روش‌های غیرحضوری برای عضویت در طرح اکرام ایتام و محسنین اشاره و خاطرنشان کرد: نیکوکاران می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ آمادگی خود را برای شرکت در این طرح و حمایت از یک یا چند یتیم و فرزند محسنین اعلام کنند. همچنین مراجعه به سایت ekram.emdad.ir از دیگر روش‌های ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین است.

عرب با اشاره به اینکه از ابتدای امسال یک هزار و ۶۵۰ خانوار تحت حمایت این نهاد از گردونه حمایت خارج شده‌اند، اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ که آمار مستمری‌ بگیران ۴۴ هزار خانوار بودند تاکنون ۵ هزار خانوار از حمایت خارج و آمار تحت حمایت این نهاد به ۳۹ هزار خانوار رسیده است.

بیشتر بخوانید   مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی منصوب شد

وی افزود: برخی از خانوارها به صورت موقت و ۶ ماهه تحت حمایت بودند و بنا به خدماتی نظیر جهیزیه و تحصیل که نیاز دارند تحت پوشش قرار می‌گیرد و در نهایت هر مددجو ۳ سال تحت حمایت است مگر سالمند و از کارافتاده باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان جنوبی با اشاره به مراجعه ۱۸ هزار و ۱۶۵ نفر به صورت حضوری و الکترونیکی و ۲۴ هزار مکاتبه از ابتدای امسال افزود: همه درخواست‌ها و خدمات از طریق سامانه سها پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها