۶۶۸ نیروگاه انشعابی در استان خراسان جنوبی فعال است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۶۶۸نیروگاه انشعابی در خراسان جنوبی فعال است که ظرفیت تجمعی این نیروگاه‌ها بالغ بر ۸ هزار و ۹۰۰ کیلو وات است.

مهندس مهدی دادگر در گفت وگو با خبرنگار “پیام خاوران” اظهارکرد: مجموع ظرفیت نیروگاه‌های انشعابی و خورشیدی ۲۷٫۵ مگاوات است.

وی یادآور شد: از این میزان مجموع ظرفیت نیروگاه‌های انشعابی ۹ مگاوات و مجموع ظرفیت مزارع خورشیدی ۱۸.۵ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از تحویل هزار و ۶۵۰ پنل خورشیدی به عشایر استان خبر داد.

وی عنوان کرد: پیک مصرف استان در مرداد ماه ۳۴۸ مگاوات بوده که حدود ۸ تا ۱۰ درصد مصرف استان از طریق نیروگاه های خورشیدی تامین شده و این مقدار از شاخص کشور بالاتر می باشد، لیکن هنوز هم با توجه به اقلیم استان جای کار بیشتری دارد .

مهندس دادگر گفت: نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی سربیشه در حال ساخت است که ۱۰ مگاوات آن تا پیک مصرف سال آینده وارد مدار می‌شود البته سرمایه گذار برای فاز تکمیلی درخواست مساعدت در ارایه تسهیلات دارد.

وی گفت: تاکنون هزار و ۷۰۰ متقاضی نصب پنل‌های خورشیدی در قالب تفاهم‌نامه پنج جانبه به شرکت توزیع برق استان معرفی شده‌اند که مکان‌های هزار و ۲۵۰ متقاضی از نظر فنی تایید و به امضای قرارداد ختم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: از این تعداد قرارداد تاکنون ۷۵ نیروگاه پنج کیلو واتی نصب شده و ۱۷۷ نیروگاه هم در حال اجراست.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تقدیرفرمانده مرکز آموزش 04 نزاجا ازپرسنل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها