برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خراسان جنوبی

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی از برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، علی فرخنده در جمع مسئولان فرهنگی استان از برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه شعار می خوانمت در محل حسینیه جماران میزبان هم استانی ها خواهد بود.

مدیرکل ارشاد خراسان جنوبی با بیان اینکه در این نمایشگاه برای کودکان نیز غرفه ای ویژه تدارک دیده شده است، بیان کرد: تشکل‌هایی که فعالیت قرآنی دارند و انتقال خون نیز در حاشیه این نمایشگاه فعالیت دارند.

وی از برگزاری محفل انس با قرآن با حضوری قاری بین المللی در شب اول این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: روز دوم نیز هزار روزه اولی با عنوان جشن فرشته‌ها برای افطار مهمان این نمایشگاه هستند.

اجرای طرح آیه‌های زندگی در ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز از اجرای طرح آیه‌های زندگی همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح استان خبر داد و گفت: برنامه‌های قرآنی باید با توان جمعی انجام شود.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی اظهار داشت: گفتمان کردن زندگی با آیه‌های قرآنی در دستور کار است و همه باید به صدا و سیما در زمینه فرهنگ سازی این امر کمک کنند و تمام برنامه‌ها قرآنی باید با توان جمعی انجام شود.

وی با بیان اینکه در راستای انس با مفاهیم قرآن قرار است ابلاغیه ای به تمام مجموعه‌های فرهنگی ارسال شود، گفت: این کار به به صورت پیوسته و نظامند در سه سال پیش رو در دستور کار است و تمام مجموعه‌های قرآنی و فرهنگی و نهادهای دولتی و حاکمیتی می‌توانند در این امر مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید   اخذ مجوز ۴ رشته مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بیرجند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین از اعزام هزار و ۲۰۰ مبلغ در ماه مبارک رمضان امسال ذیل عملیات کلی رمضان ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: اعزام مبلغ باهدف پرداختن به مسائل جامعه با اتکا بر فرهنگ و اندیشه تابناک قرآنی انجام می شود.

سالاری مکی با عنوان اینکه اجرای «طرح آیه‌های زندگی» به‌عنوان حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان پیش رو می‌باشد، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان امسال در خیلی از مساجد خراسان جنوبی جلسات جز خوانی قرآن کریم نیز برگزار خواهد شد که در این جلسات علاوه بر قرائت قرآن، به موضوع تدبر در قرآن پرداخته می شود‌.

انتهای پیام/۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها