طرح نظارت بر بازار خراسان جنوبی ویژه ماه رمضان و نوروز آغاز شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و بازرگانی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ از امروز در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، علی سرگلزایی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز  ۳۸ بازرس در قالب ۱۹ تیم بازرسی، نظارت بر بازار استان در این ایام را برعهده دارند. از این تعداد ۱۸ بازرس در قالب ۹ تیم بازرسی در مرکز استان و ۲۰ بازرس در قالب ۱۹ تیم بازرسی در شهرستان‌ها رصد بازار را انجام می‌دهند. این بازرسان بر واحد‌های صنفی، خدماتی، کالا‌ها و اقلام نظارتی تنظیم بازار نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای خرید کالا و همچنین خدمات مرتبط در ایام رمضان و پایان سال افزود: برای ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت کالا و خدمات، نظارت بر کالا‌های پرمصرف و خدمات اولویت دار تشدید شده و مورد رصد و بازرسی بیشتر بازرسان قرار خواهد گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و بازرگانی خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ۲۴ فروردین ادامه دارد، گفت: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، عدم درج قیمت و یا نصب نرخنامه، فروش اجباری کالا و سایر تخلفات می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا با اولویت رسیدگی به شکایت ضمن بررسی موضوع توسط بازرسان، نتیجه به گزارش دهنده منعکس شود.

واحدهای میوه و تره بار شهرستان فردوس زیر ذره بین بازرسان

مهدی صادقی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای میوه، گشت مشترک نظارت و بازرسی از واحدهای عرضه کننده میوه و تره بار در شهرستان برگزار و میوه فروشی‌های مورد رصد و بازرسی قرار گرفتند. این گشت با حضور رئیس اداره صمت، رئیس تعزیرات حکومتی، مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اتاق اصناف شهرستان انجام شد. در همین راستا برای دو واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال و به ۳ واحد صنفی نیز تذکرات لازم داده شد.

بیشتر بخوانید   بیش از 2200 کیلومتر از جاده های خراسان جنوبی خط کشی شد

وی گفت: تمام فروشندگان میوه‌وتره‌بار موظف به‌ درج قیمت تمام محصولات قابل عرضه در معرض دید مردم بوده و فاکتور خرید آنها نیز باید در محل واحد صنفی جهت ارائه به بازرسان موجود باشد. تشدید نظارت و بازرسی بر بازار خصوصا واحدهای عرضه کننده میوه و تره بار و کالاهای اساسی در ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ و همچنین ماه رمضان و برخورد جدی با اخلال گران بازار و نظام اقتصادی در دستور کار دستگاه های متولی نظارت بر بازار است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به واحد بازرسی اداره صمت شهرستان یا شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری و رسیدگی به شکایات اداره صمت و ۳۲۷۲۴۰۱۰ واحد بازرسی اتاق اصناف اطلاع داده تا در اسرع وقت بررسی و با متخلفین برابر قانون برخورد شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها