کتاب گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۱ منتشرشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از انتشار گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این گزارش در دو بخش و ۳۱ فصل به ارزیابی عملکرد مهمترین متغیرهای اقتصادی استان می‌پردازد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید جهانشاهی با اعلام این خبر اظهار داشت: شناخت وضع موجود و شناسایی دقیق امکانات و قابلیت‌های توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی از مهمترین الزامات نظام برنامه‌ریزی منطقه‌ای است.

وییکی از اقدامات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را در راستای اطلاع‌رسانی به مسئولان، محققین و دست‌اندرکاران برنامه‌ریزی و مطالعات، تهیه گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سالانه استان دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این گزارش، روند عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، به وسیله شاخص‌های کلان اقتصادی  اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی گفت: تهیه گزارشات اقتصادی ـ اجتماعی سالانه، ضمن ارائه تصویری از تحولات بخش‌های مختلف، میزان تحقق اهداف توسعه‌ای استان را فراهم می‌‌کند، لذا گزارشات مزبور نقش مؤثری در مستندسازی دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان ایفا نموده و این امکان را در اختیار مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد تا با در دست داشتن مجموعه‌ای مدون با درک و بینش مناسب‌تری فعالیت‌های آتی را برنامه‌ریزی کنند.

جهانشاهی بیان کرد: بر این اساس گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان در سال ۱۴۰۱ در دو بخش و سی و یک  فصل به ارزیابی عملکرد مهمترین متغیرهای اقتصادی استان می‌پردازد. در این گزارش سعی شده آمار حتی الامکان به صورت سری زمانی ارائه شود تا قابلیت نتیجه‌گیری و تحلیل آن افزایش یابد. همچنین از شاخص‌های ملی برای ارزیابی جایگاه استان در کشور نیز استفاده شده است.

وی افزود: امید است مجموعه حاضر مورد استفاده مدیران،کارشناسان، برنامه‌ریزان و مسئولین اجرایی استان قرار گرفته و با نظرات و پیشنهادات ارزنده خود، موجبات ارتقاء و بهبود کیفی گزارش‌های آتی را فراهم کنند. این گزارش در سایت سازمان به آدرس https://khj.mporg.ir قابل دسترسی و بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید   آسفالت تمامی معابر خاکی شهر بیرجند تا پایان آبان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها