جابه‌جایی یک‌میلیون و ۹۵۰ هزار مسافر با ناوگان جاده‌ای در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه جایی یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۵۷ مسافر با ناوگان عمومی جاده ای طی ۱۱ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، اسداله جلال‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۲۵۷ مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای استان خراسان جنوبی جابجا شده‌اند. این تعداد مسافر در قالب ۱۶۰ هزار و ۸۶ سفر صورت گرفت و از رشد ۱۰ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۰۱ ناوگان عمومی جاده‌ای در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: این  تعداد شامل ۲۸۶ اتوبوس, ۲۰۹ مینی‌بوس و ۳۰۶ سواری است که یک هزار و ۴۴۴ راننده در این حوزه مشغول به کار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۷ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در استان افزود: ۶ پایانه مسافری عمومی در شهرهای؛ بیرجند, قاین, فردوس, طبس و سرایان, ۹ پایانه اختصاصی نیز در سایر شهرستان‌های خراسان جنوبی وجود دارد.

جلال‌زاده با اشاره به عمده مقصد مسافران استان‌های خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان و تهران عنوان کرد و گفت: میزان اشغال صندلی در اتوبوس ۱۹ نفر در هر سفر بوده و این نسبت عدد سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد جابه‌جایی مسافر در سطح استان توسط حمل و نقل جاده‌ای و ۱۰ درصد دیگر نیز مربوط به حمل و نقل هوایی و ریلی بوده است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   1047 اثر نقاشی به جشنواره «صلح و دوستی» در خراسان جنوبی ارسال شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها