رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی منصوب شد

ظهر امروز با حضور دادستان کل کشور محمدجعفر عبداللهی به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدجعفر عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: دفاع از اصول ارزش‌های دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از برنامه‌های ماست.

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه فرصت خدمت بسیار کوتاه است و از این فرصت باید برای نافع‌ترین خدمت‌ها به مردم استفاده کرد، اظهار داشت: دفاع از اصول و ارزش‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و پناهگاه و ملجأ مردم ستمدیده بودن و حفظ و کرامت مردم به هنگام مراجعه به دستگاه قضایی از جمله اولویت‌های کاری است.

وی با بیان اینکه تمنای همکاری برای خدمت به مردم را از همه دارم، افزود: از اعتماد مجدد ریاست قوه قضائیه به منظور تصدی دادگستری استان تشکر می‌کنم و از اینکه فرصت خدمتگزاری به مردم استانم را به من دادند، خدا را شاکرم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: از نعمت‌هایی که خداوند عطا کرده خدمت به مردم است. مردم استان خراسان جنوبی مردمانی با صداقت و با قناعت طبع هستند، آن گونه که قناعت در اداره امور زندگی و در مطالبه از حاکمیت به حداقل‌ها اکتفا کردند.

عبداللهی ادامه داد: مردم خراسان جنوبی هیچ‌گاه در مطالبه امور از حاکمیت به حداکثرها فکر نمی‌کنند، اما چون فرصت خدمت اندک، قلیل و کوتاه خواهد بود باید تلاش کنیم بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دفاع از اصول ارزش‌های دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی از برنامه‌های ماست. همچنین حفظ کرامت حرمت مردم، به ویژه ارباب رجوع به هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود. حقوق و آزادی‌های مشروع مردم نیز باید حفظ شود.

عبداللهی بر اجرای سند تحول تأکید کرد و گفت: مبارزه با فساد درون و برون قوه قضائیه و سایر نهادها با همکاری همه محقق خواهد شد. همچنین  حفظ کرامت، شرافت و حفظ عزت کارمند، قاضی و رفاهیات پرسنل از برنامه‌های من است.

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

رئیس سابق دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه بعد از ۱۶ سال توانستیم کانون وکلای استان را تشکیل دهیم، گفت: امید است با پیگیری‌ها، مشکل زمین یا مسکن همکاران اداری ما در دادگستری استان برطرف شود.

حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد با بیان اینکه در طول دوران خدمت  ۲۳ ماهه که در استان  خراسان جنوبی با مردمانی متدین، فهیم، صبور، قانع و با بصیرت روبه رو بودم اظهار داشت: توفیقی بود که خادم این مردم بودم و در برابر این مردم فهیم تمام تلاشم این بود در دستگاه قضایی که مراجعین یک طرف خشمگین و ناراحت هستند و آستانه  تحمل از دست داده‌اند، فضایی آرام توام با احترام و صمیمت باشد.

بیشتر بخوانید   حمله سگ ولگرد به یک زن و سه کودک در بیرجند/  فرماندار بیرجند: مردم از غذا دادن به سگ‌های ولگرد خودداری کنند

وی با بیان اینکه همکاران قضایی ایثارگرانه در این مدت مجاهدت کردند، گفت: ارشادات و نصایح نماینده ولی فقیه ما را ارشاد کرد و  همه توفیقاتی که کسب کردیم، درگرو این همدلی و همراهی‌ها است.

رئیس سابق دادگستری خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات ما در مدت خدمت در خراسان جنوبی استقرار کانون وکلا بود و از آن جایی که در سال ۸۳  خراسان جنوبی از خراسان بزرگ جدا شد اما بنا به دلایلی وکلا حاضر نبودند در  قالب کانون وکلا استقرار  داشته باشند که دلایل متعدد بود، اما با تأکیدات مسئولان قوه قضائیه بعد از ۱۶ سال موفق شدیم کانون وکلای خراسان جنوبی را در استان تشکیل دهیم و در کل کشور تنها ۳ استان مستقل نشده بود که ما بعد از انتخابات کانون را مستقل کردیم.

وی بیان کرد: اهداف ما بیشتر  اجرایی ساختن سیاست‌های قوه قضائیه و اجرای سند تحول بود، چرا که رهبری بر سند تحول تأکید دارند و همچنین بر  اجرایی شدن بخشنامه‌های بالا دستی تلاش کردیم تا به مرحله اجرایی برسانیم.

رئیس سابق دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه تکریم کارکنان دادگستری یکی دیگر از اهداف ما در خراسان جنوبی بود، گفت: موضوع معیشت کارکنان قوه قضائیه از دیگر اهداف ما بود که ریاست قوه قضائیه همیشه از ما خواستند تا جایی که می‌شود در چهارچوب استانی برای کمک به معیشت کارکنان از ظرفیت استان استفاده شود.

وی پیگیری مسکن همکاران اداری دادگستری استان را از دیگر برنامه‌های خود در استان دانست و افزود: در  جلسات مکرری که داشتیم به توافقاتی رسیدیم و در برخی از  شهرستان‌ها مشکل تهیه زمین حل شده و امید است با پیگیری‌ها به نتیجه برسد و بتوانیم در سه ماهه ابتدایی امسال  زمین‌ها یا مسکن به همکاران تحویل داده شود.

موحدی‌راد گفت: تجلیل از خانواده‌ همکاران از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طول مدت خدمت در استان خراسان جنوبی بود هرچند بودجه و اعتبار زیاد نبود، اما توانستیم جلساتی برگزار کنیم و همکاران اداری و قضایی در ضیافت افطار شرکت کردند.

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در دولت سیزدهم بیشترین هدف‌گذاری برای تأمین زیرساخت‌ها از جمله راه آهن است، گفت: در مهرماه یا آبان ماه ۱۴۰۳ پروژه انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی وارد فاز چهارم یا همان لوله‌گذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید   زندان‌های استان خراسان جنوبی کمترین چالش را در شیوع کرونا داشتند

جواد قناعت با اشاره به پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان جنوبی اظهار داشت: پایان سال ۱۴۰۴ شاهد انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی خواهیم بود که در این پروژه در فاز اول میزان آبی که به استان داده خواهد شده ۶۰ میلیون متر مکعب در سال است.

وی با اشاره به احیای واحدهای راکد تولیدی و طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزده گفت: فاز اول پروژه انتقال گاز از دو راهی دشتک- زابل به نهبندان و سربیشه نیز هفته دولت ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی در این استان، گفت: در دولت سیزدهم بیشترین هدف‌گذاری برای تأمین زیرساخت‌های ازجمله راه آهن رقم خورده است. پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر آن در خراسان جنوبی قرار دارد و اجرای طرح ریلی استان در ۱۵ قطعه تعریف شده است. در حال حاضر ۱۲ قطعه این پروژه ریلی فعال است و در فاز نخست یک هزار میلیارد تومان آن تأمین شده است.

وی  با بیان اینکه خراسان جنوبی استانی بسیار ممتاز و خاص است که مردم متدین، انقلابی و همسو با نظام اسلامی دار به حضور با بصیرت و معنادار مردم خراسان جنوبی در صحنه‌های مختلف حمایت از نظام اسلامی و در انتخابات‌ها اشاره کرد و گفت: مردم این استان همیشه در درصد مشارکت در انتخابات رتبه‌های بالا را به خود اختصاص دادند و سال قبل هم با وجود سرمای هوا، اما پای صندوق رأی آمدند و رتبه دوم کشوری در مشارکت بالای حضور در انتخابات را کسب کردند. پرونده قضایی برای بانوان بی‌حجاب تشکیل نمی‌شود

دادستان کل کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضائی درست کنیم و بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش فرد به منزل برمی‌گردد گفت: اکثر بانوان بعد از تذکر نسبت به اصلاح وضعیت پوشش خود اقدام می‌کنند.

جت‌الاسلام محمدکاظم  موحدی‌آزاد با اشاره به اینکه بی‌حجابی جرم مشهود است اظهار داشت: از این نظر نیروی فداکار فراجا در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام وظیفه می‌کند؛ لذا به نیروهای فراجا تاکید می‌کنم که در اصلاح وضعیت عفاف و حجاب بکوشند ولی در این موضوع مراعات حد و حدود و حریم‌ها را داشته باشند.

دادستان کل کشور  بیان کرد: بسیاری از بانوان که حجاب شرعی را مراعات نمی‌کنند فرزندان همین سرزمین و دختران و خواهران ما هستند که دچار اشتباهاتی بوده و فریب خورده‌اند.

بیشتر بخوانید   مسئول نمایندگی هسته گزینش توانیر در شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی معرفی شد

موحدی‌آزاد با بیان اینکه ما بنا نداریم برای نوامیس این مملکت پرونده قضائی درست کنیم و بعد از تذکر و تعهد و اصلاح پوشش فرد به منزل برمی‌گردد گفت: اکثر بانوان بعد از تذکر نسبت به اصلاح وضعیت پوشش خود اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی تلاش برای احیای حقوق مادی و معنوی انسان‌ها داشته است یادآور شد:میزان بانوان باسواد بعد از انقلاب اسلامی ۴۳۹ درصد افزایش پیدا کرده و شرایط برای تحصیل در دورترین مناطق کشور فراهم شده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه  دشمنان دریافتند که ایران اسلامی تبدیل به یک الگو شده ‌و از این نظر شروع به توطئه از همان سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب کرد ادامه داد: حضور در خراسان جنوبی را یک فرصت ارزشمند برای خود می‌دانم.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اسلام یک دین جامع است و حق همه انسان‌ها را در ابعاد مختلف مدنظر قرار داده است، ادامه داد: حتی برای سایر مخلوقات آفرینش و شیوه برخورد انسان با آنها قوانینی از سوی دین وضع شده است.

موحدی آزاد گفت: حقوقی که در اسلام برای انسان‌ها در جنسیت و فرهنگ‌های مختلف و حتی سایر مخلوقات آفرینش وضع کرده این دین را ممتاز کرده است.

دادستان کل کشور با اشاره به مسائل مرتبط با حجاب و عفاف گفت: در اسلام حقوق زن از اهمیت والایی برخوردار است و از نظر رشد اخلاقی و انسانی بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد.

موحدی آزاد گفت: باور ما بر این است که همه چند هزار شهید ما از دامن زنان مؤمن یعنی مادرانشان به کمالات والا رسیدند. نظام جمهوری اسلامی حقوق زن را احیا کرد آنگونه که امروز ۷۱ هزار پزشک زن در کشور داریم که اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

دادستان کل کشور گفت: اعضای بانوی هیئت علمی دانشگاه بعد از انقلاب ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کردند و یک هزار و ۲۰۰ قاضی زن در کشور داریم که با حجاب و پوشش کامل انجام وظیفه می‌کنند.

در این مراسم که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد، محمدجعفر عبداللهی به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی معرفی و از زحمات حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۲

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها