صادرات دو میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان جنوبی

مدیرتعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: صادرات تعاونی‌های خراسان جنوبی در سه ماه نخست امسال به دو میلیون و ۳۲۲ هزاردلار رسید.

به گزارش “پیام خاوران”، علیرضا رزم با اعلام این خبر اظهار داشت: بیشترین رقم صادرات مربوط به تعاونی‌های شهرستان‌های بیرجند، قاین و سرایان بوده است.

مدیرتعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین کالای صادراتی به فرش دستباف اختصاص دارد، افزود: عسل، زعفران، زرشک، عناب و مرکبات از دیگر کالا‌های صادر شده از تعاونی‌های استان است.

وی افزود: محصولات تعاونی‌ها به کشور‌های قطر، عراق، عمان، ترکیه و دبی صادر شده است.

مدیرتعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی بیان کرد: هم اکنون هزار و ۷۰ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است.

کسب رتبه دوم کشوری ثبت نام شرکت‌های تعاونی خراسان جنوبی در جشنواره تعاونی‌های برتر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز از کسب اخذ رتبه دوم کشوری در میزان مشارکت تعاونی‌های استان در تکمیل پرسشنامه در تعداد تعاونی‌های ثبت نام شده به تعداد تعاونی‌های فعال خبر داد.

غلامرضا اشرفی گفت: بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و رتبه بندی بر اساس تعداد تعاونی‌های ثبت نام شده به تعداد تعاونی‌های فعال در نوزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر، خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

به گفته وی به استناد گزارش اخذ شده از سامانه جامع هوشمند بخش تعاون از مجموع ۹۰۰ اتحادیه و تعاونی‌های زیرپوشش که شرایط ورود به جشنواره را داشته تعداد ۲۹۱ اتحادیه وشرکت تعاونی پرسشنامه را تکمیل کرده اند که مشارکت ۲۵.۸ درصدی را داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، کسب این دستاورد و سایر موفقیت‌های اداره کل در سطح ملی و استانی را ماحصل تلاش، تعهد، پیگیری و تخصص همکاران حوزه تعاون در سطح استان دانست و خواستار حفظ و ارتقاء این جایگاه با همت و تلاش مضاعف شد.

بیشتر بخوانید   سیر تا پیاز مسائل اقتصادی خراسان جنوبی/میزگردی برای حل مشکلات

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها