خراسان جنوبی رتبه دوم پرداخت زکات کشور را از آن خود کرد/پیش بینی جمع آوری ۸ میلیارد تومان زکات در استان

با وجود خشکسالی ها و مشکلات اقتصادی، مردم خراسان جنوبی سال گذشته با پرداخت ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات واجب رتبه دوم کشور رااز آن خود کردند وپیش بینی می‌شود امسال ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات واجب در استان جمع آوری شود.

به گزارش ” پیام خاوران ” ،خمس و زکات از فروع دین محسوب می‌شود، دو موضوع در خصوص کمرنگ شدن این دو واجب دینی قابل بحث است و با توجه به اینکه درآمدها کاهش یافته و دخل و خرج افراد با یکدیگر تطابق ندارد، بنابراین این امر سبب شده  مردم آن مقدار از حسابی که بخواهد در سال به زکات و خمس تعلق گیرد را نداشته باشند.

مردم خراسان جنوبی سالهاست در پرداخت امر زکات واجب در جای جای استان تلاش می کنند، از کشاورز تا دامدار هر کدام به نوعی تلاششان این است تا زکات خود را پرداخت کنند و برخی از کشاورزان معتقدند با پرداخت زکات واجب خداوند رزق و روزی به زندگی آنها می بخشد و سبب برکت مالشان می شود.

با وجودخشکسالیهای چند ساله اما این مردم استان کویری باز هم زکات مال خود را پرداخت کرده اند تا با هزینه پرداختی زکات بخشی از آن در نقاط روستایی و محروم برای نیازمندان پروژه های عام المنفعه احداث شود ،در همین حال و با وجود مشکلات اقتصادی مردم خراسان جنوبی سال گذشته با پرداخت زکات رتبه دوم را در کشور از آ ن خود کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه کشاورزان استان با پرداخت ۴ میلیارد ۳۰۰ میلیون تومان زکات برکت را به مال خود هدیه کردند و در رفع مشکلات جامعه سهیم شدند گفت: زکات واجبی  است که پرداخت آن کام مومنان را شیرین می کند و  برکت آن  خدا به زندگی می‌شود .

رضا سلم آبادی با بیان اینکه  استقبال کشاورزان دامداران از زکات سبب شد خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در پرداخت زکات واجب را به دست آورد افزود: از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده ۸۷ درصد برای محرومان و ۱۳ درصد در پروژه‌های عام المنفه هزینه شده است.

بیشتر بخوانید   رئیس قوه قضائیه :سرمایه بزرگ دین مداری و تدین مردم عامل امنیت خراسان جنوبی است+ عکس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بیان داشت: سال ۹۸ بیش از ۵۳ هزار خدمت به خانواده‌های تحت حمایت از محل زکات انجام شده اما نیازمند حمایت بیشتر دستگاه‌های اجرایی در بخش زکات هستیم .

سلم آبادی افزود: در سال قبل با وجود همه مصوباتی که داشتیم به پروژه های عام المنفعه در روستاها کمک شود اما کمکی از سوی مدیریت وبرنامه ریزی به  ستاد زکات ما نشد.

وی با بیان اینکه امکان جابه جایی در هزینهکرد زکات وجود ندارد و زکات پرداختی هرکجا درهمان مکان هزینه  می‌شود بیان داشت:با مشارکت مردم و بخشهای مختلف کشاورزی دامداری ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در خراسان جنوبی جمع آوی شود.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها