وضعیت کرونا در سربیشه به مرحله هشدار رسید

فرماندار سربیشه گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا وضعیت این شهرستان به مرحله هشدار رسیده اما هنوز وضعیت آن از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا قرمز اعلام نشده است.

به گزارش “پیام خاوران “ محمد محمدی اظهار داشت : بیشترین موارد ابتلای به کرونا از خود شهر سربیشه هستند و البته ۲ روستای شهرستان که همجوار به شهر سربیشه هستند هم درگیر شده‌اند.

وی ادامه داد: بخش زیادی از آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان مربوط به خردادماه جاری است و هم اکنون میزان آلودگی به کرونا در سربیشه بسیار زیاد است.

محمدی عنوان کرد: هر هفته ۲ نشست شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان برگزار می‌شود و همچنین با همکاری مجموعه بسیج و شهرداری به صورت مداوم شهر سربیشه ضدعفونی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین توسط مجموعه بسیج هشدارهای لازم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محلات مختلف شهر به مردم ارائه می‌شود.

فرماندار سربیشه گفت: با توجه به اینکه نتیجه تست کرونا در شهرستان‌ها بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت اعلام می‌شود از افراد مشکوک مبتلا به کرونا و افرادی که تست داده‌اند خواهشمندیم در این مدت فرض را بر آلودگی خود به ویروس کرونا بگذارند و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه ریشه اصلی شیوع کرونا در این موج جدید تعامل مردم سربیشه با مردم استان سیستان و بلوچستان بوده که هم اکنون به صورت درون خانوادگی در حال شیوع است، افزود: مردم باید در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری رعایت نمی‌شود، تجمع نکنند و تا حد امکان در این مورد تذکر بدهند و در صورت رعایت نکردن کسبه‌، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، این مورد را به مسوولان ذیربط حتما انعکاس دهند.

وی با بیان اینکه وضعیت هنوز به حالت عادی بازنگشته تنها راهکار را همکاری مردم در رعایت بهداشت فردی و تبدیل آن به فرهنگ جمعی و در خانه ماندن دانست و یادآور شد: تاکنون واکسن یا دارویی برای پیشگیری از این ویروس کشف نشده پس رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت است.

بیشتر بخوانید   نکاتی ساده برای مقابله با کرونا در آشپزخانه + عکس

محمدی افزود: با توجه به اینکه آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی مهم‌ترین نقش را در کنترل بیماری کرونا داشته، از این پس باید همچنان باید بر حجم فعالیت‌های فرهنگی افزوده شود.

وی گفت: تمام واحدهای صنفی شهرستان باید نکات بهداشتی را در خصوص ویروس کرونا رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن پلمپ خواهند شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها