مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی: کویرتایر به عنوان صنعت سبز برگزیده ملی معرفی می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کارخانه کویرتایر در بحث آب و انرژی ومحیط زیست بسیار خوب عمل کرده و می‌تواند به عنوان صنعت سبز برگزیده  ملی در سال آینده معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری” پیام خاوران ” دکترحسن اکبری در بازدید از کارخانه کویرتایر اظهار کرد: استان خراسان جنوبی از استان‌هایی است که ایجاد درآمد و شغل در آن بسیار مهم‌تر از استان‌های صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ درصد شاغلان بخش صنعت استان و ۳۴ درصد شاغلان بخش صنعت در شهرستان بیرجند متعلق به این کارخانه است افزود: سهم کویرتایر از ارزش افزوده بخش صنعت استان در سال ۳۰ درصد است و این یک اقدام بسیار بزرگ است که کویرتایر با این حجم عظیم، کار انجام می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد:دراین استان که دسترسی‌ها سخت و زیرساخت‌ها ناکافی است چنین کارخانه‌ای را فراهم کردن کاری سخت و دشوار است و نشان می‌دهد یک تلاش، سخت کوشی و زحمت فراوانی پشت این ماجرا بوده است.

اکبری با بیان اینکه تمام افرادی که در راه‌اندازی و شکل گیری این مجموعه نقش داشتند، کاری جهادی انجام داده اند، گفت: مجموعه مدیریت این کارخانه به خلاقیت و ابتکار نیروها توجه زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه توجه به مسئله آب و انرژی نیز بسیار در این کارخانه مورد توجه قرار گرفته است، افزود: نگاه بنده به صنعت یک نگاه متفاوت است و عقیده دارم در حوزه صنعت باید در مسائل محیط زیست سختگیری بیشتری صورت پذیرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه صنعت استان در مسائل محیط زیستی مشکل خاصی وجود ندارد، بیان کرد: مشکلات ما در این حوزه بسیار ناچیز است وباید به موضوع آب و انرژی  توجه بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر مستندسازی شود این شرکت حتما جزو صنایع سبز برگزیده کشور معرفی خواهد شد، افزود: آمادگی داریم که اگرمستندات تکمیل شود این شرکت را جزو صنایع برگزیده سبز درسطح کشور معرفی کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای رقابت است و هر روز تکنولوژی جدیدی وارد می‌شود، یادآور شد: نباید ذره ای خلاقیت و ابتکار را کنار گذاشت و امروز که این کارخانه به اینجا رسیده حاصل تلاش و سختکوشی تمام پرسنل بوده و همواره باید این سخت‌کوشی زنده نگه داشته شود‌.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امید است همواره در شاخص‌های محیط زیست نیز پیشگام و موفق باشید.

تایر سبز برای نخستین بار در کویر تایر تولید شده است

مدیرعامل شرکت کویرتایر در ابتدای این بازدید ضمن خیرمقدم،در گزارشی با ارائه مهمترین دستاوردهای شرکت در بخشهای مختلف از جمله محیط زیست اظهارداشت:  کویرتایر در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی،فعالیت های تحقیقاتی وتوسعه ای خود را به سمت طراحی وتولید محصولات دوست دار محیط زیست هدایت کرده و برای نخستین باردر کشورتایز سبز راطراحی وتولید کرده است.

بیشتر بخوانید   تایرهای رینگ 15تا20 درکویرتایر تولید می شود

مهندس سید محمد حسین زینلی افزود: این شرکت با طراحی وتولید تایرهای سبزبا استفاده از دانش فنی موجود سازمان ومهندسی معکوس،فرصت جدیدی  برای حضور در بازارهای  داخلی کشور ایجاد کرده وبدون اجبارقوانین ملی و اجبار قوانین دولتی ، به سمت سبز شدن گام برداشته است.

جهش ۵۰ درصدی تولید در کویر تایر

مدیرعامل شرکت کویرتایر بیان کرد: در ۶ ماهه نخست سال مالی ۹۹-۹۸ که از اول دی ماه آغاز می شودبیش از ۵۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تناژ تولید را محقق و رکورد جدیدی را در سال جهش تولید به ثبت رسانده ایم.

وی گفت: شرکت کویرتایر از صنایع پیشرو در حوزه مدیریت مصرف انرژی بوده و باتوجه به ارزش های سازمانی تعریف شده از جمله پایبندی به مسئولیت های اجتماعی سالیان سال در راستای بهبود مداوم عملکرد انرژی و ترویج فرهنگ مصرف منطقی منابع خدادادی قدم بر می دارد ، که در این راستا موفق به کسب دستاورد های بسیار زیادی گردیده است.

عضو هیات موسس و بنیانگذار شرکت کویرتایرخاطر نشان کرد: انرژی و محیط زیست دو حوزه بسیار پر اهمیت در شرکت کویرتایر می باشد و تمامی لایه های سازمان را در بر می گیرد.

 کسب رتبه نخست در شاخص های مصرف آب ، برق و گاز در بین کلیه شرکت های صنعت تایر

مدیر واحد انرژی شرکت کویرتایر در این جلسه با ارائه گزارشی اعلام کرد: شرکت کویرتایر همواره از صنایع پیشرو در حوزه مدیریت انرژی و آب در کشور بوده و توانسته کمافی السابق در آخرین گزارش ارزیابی شرکت مهندسی و تحقیقات صنعت لاستیک که در سه ماهه چهارم سال ۹۸ صورت گرفته رتبه اول را در صرفه جویی انرژی بین کلیه شرکت های صنعت تایرکسب کند.

مهندس احسان علیزاده تمدید سالیانه گواهینامه ISO 50001  از DQS آلمان بدون هیچگونه عدم انطباق ،اخذ سالیانه گواهینامه انطباق با معیار مصرف انرژی از سازمان استاندارد و عملکرد مطلوب با اختلاف زیاد و معنی دار از معیار استاندارد و کسب تندیس نقره ای جایزه ملی مدیریت انرژی در سالهای ۹۴ و ۹۶ در بین تمام صنایع که جزو بالاترین رتبه های امتیازی در آن سال بوده و به هیچ شرکتی تندیس طلا اعطا نگردید.

همچنین کسب لوح واحد نمونه در مدیریت مصرف آب در همایش ملی سازگاری با کم آبی در سال ۹۸ از جانب وزارت نیرو دربین ۵۳۶ واحد صنعتی شرکت کننده در این همایش و رساندن شاخص مصرف آب از ۸٫۱  به ۵٫۸ متر مکعب به ازای هرتن محصول را ازجمله افتخارات و دستاوردهای شرکت کویر تایر در حوزه انرژی بر شمرد.

بیشتر بخوانید   پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی خراسان جنوبی 144 درصد رشد داشته است

حفاظت از محیط زیست و صیانت از نیروی انسانی در کویر تایر

مدیر واحد ایمنی،بهداشت ومحیط زیست شرکت کویرتایر هم در این جلسه با ارائه گزارشی اظهار داشت: یکی از سیاست های اصلی شرکت کویر تایر از بدو تاسیس تاکنون را حفاظت از محیط زیست و صیانت از نیروی انسانی برشمرد وگفت: این شرکت نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه خود می داند و از آن به عنوان سرمایه های انسانی یاد می کند.

مهندس محمد ولی احمدی افزود: این شرکت در جهت حفاظت از محیط زیست و صیانت از سرمایه های انسانی خود هیچ وقت به الزامات قانونی تعریف شده اکتفا نکرده و همیشه در جهت پیشبرد اهداف خود در این زمینه، قدم های ارزشمندی برداشته است و توانسته خود را در کنار صنایع  برتر کشور در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) قرار دهد .

فعالیت های صورت گرفته در حوزه محیط زیست:

وی شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی و مخاطرات ایمنی و بهداشتی ،احداث تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۱۸۰متر مکعب و استفاده از فاضلاب تصفیه شده برای درختان غیر مثمر،انجام مراقبتهای مداوم دوره ای از وضعیت خروجی دودکش ها و پارامترهای خروجی تصفیه خانه فاضلاب در قالب طرح خود اظهاری در پایش به صورت فصلی توسط شرکت های معتمد محیط زیست را از فعالیت های صورت گرفته در حوزه محیط زیست برشمرد.

مدیر واحد ایمنی،بهداشت ومحیط زیست شرکت کویرتایر نصب سیستم پایش لحظه ایON LINE پارامترهای خروجی پساب تصفیه خانه فاضلاب و رویت آن توسط اداره کل محیط زیست استان خراسان جنوبی و دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست کشور واجرای برنامه جامع مدیریت پسماند در شرکت ،برگزاری بیش از ۸ هزار نفر ساعت آموزش در حوزه های HSEE به صورت سالانه توسط اساتید برتر کشوری و استانی،احداث ۲۵ هکتار فضای سبز،استفاده از سیستم آبیاری قطره ای برای آبیاری فضای سبز شرکت در جهت کاهش مصرف آب را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست عنوان کرد.

احمدی حضور در برنامه های فرهنگ سازی زیست محیطی در راستای ارتقاء سطح مسئولیت اجتماعی شرکت از جمله طراحی، تهیه و توزیع گردنبند شتر جهت کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن ( تلفات جاده ای سالیانه در اثر برخورد با شتر حدود ۸۰ نفر درکشور)، برگزاری برنامه پاکسازی محوطه ها در روز زمین پاک توسط پرسنل شرکت ،چاپ پوستر کشوری روز هوای پاک و زمین پاک،شرکت در همایش ها ونمایشگاه های برگزار شده در زمینه های HSEE و اعزام کارشناسان جهت حضور در آنها،بازدید مدیران ارشد شرکت از منطقه حفاظت شده سربیشه،چاپ پمفلت های آموزشی مسایل زیست محیطی و توزیع آن در بین پرسنل و خانواده های آنها را ازدیگر فعالیت های این حوزه بر شمرد.

بیشتر بخوانید   مسئله اقتصاد خون در جامعه است/پرسنل کویرتایر افسران جبهه اقتصادی در مقابل دشمن

وی تولید تایر سبز را یکی از اقدامات منحصر به فرد شرکت کویر تایر دانست که با حضور رئیس سازمان محیط زیست و وزیر صنعت،معدن و تجارت رونمایی گردید و توانست لوح زرین در سومین جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی را کسب نماید.

تهیه و تدوین شناسنامه ایمنی برای ماشین آلات، پایش،اندازه گیری و تحلیل عوامل زیان آور محیط کار  به صورت سالانه و تعریف اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه برای آن،انجام معاینات ادواری به صورت سالانه برای کلیه پرسنل و تحلیل آنها در جهت تعریف اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه از جمله برنامه قلب سالم، مشاور تغذیه، برنامه ارگونومی و…،برگزاری کمیته بیماران برای افراد بیمار در جهت تغییر محل کار و تناسب فرد با شرایط کاری وانجام پروژه های اگونومی را از اقدامات انجام شده شرکت در راستای ارتقاء سلامت کارکنان خود برشمرد.

دستاوردهای کسب شده در حوزه HSEE شرکت کویر تایر:

مدیر واحد ایمنی،بهداشت ومحیط زیست شرکت کویرتایر اخذ گواهی  نامه های سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای بر اساس استاندارد OHSAS18001_2007 و  سیستم مدیریت زیست محیطی بر اساس استاندار ISO 14001_2015،  دریافت جایزه مدیریت سبز ایران در سال ۱۳۸۷،انتخاب شرکت کویر تایر به عنوان صنعت سبز در سال های ۱۳۷۹ ،۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ را ازجمله دستاوردهای کسب شده این شرکت در حوزه حفاظت از محیط زیست بر شمرد.

احمدی افتخاراتی از جمله عنوان واحد فعال HSEE  در سطح کشور در سال ۱۳۹۷ از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت، انتخاب به عنوان واحد نمونه صنعتی پیشگیری از حریق در سطح کشور از سوی بیمه مرکزی ایران  ،کسب واحد نمونه ایمنی و بهداشت کار خراسان جنوبی در سال ۹۴  وهمچنین اهداء لوح سپاس در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی جهت کنترل و پیشگیری از کرونا در محیط کار از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مدیر درمان تامین اجتماعی استان و  مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتاعی استان خراسان جنوبی رااز دیگر دستاوردهای کسب شده در حوزه سلامت شرکت کویر تایر عنوان کرد.

اکبری مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی درادامه از خط تولید کارخانه بازدید واز نزدیک با روند تولید تایرآشنا و در جریان آخرین اقدامات ودستاوردهای صورت گرفته در بخش های مختلف از جمله محیط زیست وانرژی قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها