دوتار نوازی استاد رستمی افین از حرکت ایستاد

عیسی رستمی افین استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی  بر اثر ابتلای به بیماری کرونا در شهر قاین دار فانی را وداع گفت.

به گزارش” پیام خاوران “، عیسی رستمی افین متولد سال ۱۳۴۷ دهستان افین، بخش زهان شهرستان زیرکوه بود که از سال ۱۳۶۱ برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان دکتر علی شریعتی شهر قاین شد.

رستمی در حالی که تنها ۱۶ سال داشت در سال ۱۳۶۳ با توجه به ادامه جنگ تحمیلی و ادای دین عازم جبهه‌های نبرد شد و به مدت ۶ ماه در این سنگر مقدس خدمت کرد.

 

وی در سال ۱۳۶۷ موفق به اخذ دیپلم تجربی شد و بعد از اتمام دوره سربازی ازدواج کرد و برای کار و امرارمعاش وارد کارخانه سیمان قاین شد و بعد از مدتی به استخدام رسمی این کارخانه درآمد.

 

وی به سبب علاقه به موسیقی محلی از دوران نوجوانی آواز محلی را دنبال می‌کرد و از سال ۱۳۷۸ به صورت تجربی دوتار نوازی را آغاز کرد سپس در سال ۱۳۸۲ از محضر استاد عزیز تنها و استاد ذوالفقار عسکریان  بهره برد.

 

عیسی رستمی، مسئول گروه موسیقی مقامی سرآهنگ شهرستان قاینات بود که سال‌های متمادی با انجمن موسیقی قاین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات در اجرای کنسرت‌های موسیقی، جشنواره‌های موسیقی مقامی در شهرستان و استان به عنوان نوازنده و داور همکاری داشت.

 

این هنرمند با اخلاق از سال ۱۳۸۵ با صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز همکاری داشت که آثار ارزشمندی از دوتار و آواز ایشان در آرشیو مرکز صدا و سیمای خاوران  موجود است.

 

استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر ابتلای به بیماری کرونا در شهر قاین دار فانی را وداع گفت.

 

پیام های تسلیت مدیران کل صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پی درگذشت عیسی رستمی افین، استاد موسیقی مقامی در خراسان جنوبی

بیشتر بخوانید   مرمت و بازسازی 290 رشته قنات خراسان جنوبی در دستور کار است

در متن پیام تسلیت آقای آینه دار، مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی آمده است: رستمی نمونه کاملی از اخلاق بود و همین عامل باعث شده تا هنرش نزد مردم استان ماندگار و صدایش مانا باشد. رسانه ملی نیز همواره میزبان هنرنمایی این فقید فرهیخته بوده است.

صدا و سیمای خراسان جنوبی این ضایعه دردناک را که حاصل ویروس منحوس کروناست به خانواده این هنرمند عزیز و جامعه هنری استان تسلیت می گوید و از خداوند برای بازماندگان صبر مسئلت می کند.

نبی زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در پیامی جداگانه درگذشت این هنرمند برجسته را به جامعه هنری استان و هنرمندان شهرستان قاین تسلیت گفت و از خداوند برای روح این عزیز، رحمت و مغفرت و برای خانواده ایشان صبر مسئلت کرد.

 

انتهای پیام

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها