خراسان جنوبی گواهی بر همبستگی و زندگی مسالمت آمیز اهل تسنن و تشیع دارد+ تصاویر

استاندار خراسان جنوبی گفت: سابقه استان خراسان جنوبی گواهی بر همبستگی و زندگی مسالمت آمیز اهل تسنن و تشیع دارد و امروز نیز استان نمادی از انسجام و وحدت و همدلی پیروان این دو مذهب مقدس در سطح ملی است .

به گزارش “پیام خاوران “، محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی شامگاه دوشنبه به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) ضمن دیدار با امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند در جمع نمازگزاران  مسجد النبی حضور یافت.

وی در جمع نمازگزاران اهل سنت مسجد النبی (ص ) بیرجند تبریک میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: اهل سنت همواره مدافع انقلاب و نظام بوده و در همه صحنه ها از جمله دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشته و آمار شهدا و جانبازان اهل تسنن نشان از دلبستگی پیروان این مذهب به اسلام و نظام و انقلاب دارد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در تمامی ادوار تاریخ همواره دشمن دنبال ایجاد نفاق و دشمنی و سوء استفاده از اختلافات اندک و حداقلی بین پیروان شیعه و سنی بوده است ، اما الحمدالله با رهبری خردمندانه  امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکنون نگذاشته است دشمن در این زمینه لطمه ای به نظام و انقلاب بزند .

معتمدیان همچنین اولویت و هدف اصلی مجموعه مدیریت استان را توسعه همه جانبه و پیشرفت استان برشمرد و اظهار داشت : گام های خوبی در این راستا برداشته شده هرچند تا نقطه مطلوب فاصله داریم .

وی بیان کرد: سابقه استان خراسان جنوبی گواهی بر همبستگی و زندگی مسالمت آمیز اهل تسنن و تشیع دارد و امروز نیز استان  نمادی از انسجام و وحدت و همدلی پیروان این دو مذهب مقدس در سطح ملی است .

در این دیدار، مولانا فاروقی امام جمعه اهل سنت شهرستان بیرجند از زحمات و توجه استاندار خراسان جنوبی به پیروان اهل تسنن در استان تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید   کارخانه فرآوری شیر با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان زیرکوه احداث می شود

استاندار خراسان جنوبی پس از این دیدار،  با شرکت در نماز مغرب اهل سنت به دیدار چهره به چهره با جمعی از نمازگزاران پرداخت و ضمن دریافت نظرات و در خواستهای آنها دستورات لازم را صادر کزد .

در این دیدار محمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ،  علی ناصری فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران استان و شهرستان، استاندار را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها