برای تأمین اعتبار طرح‌ های نیمه تمام خراسان جنوبی آمادگی داریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تأمین اعتبار طرح‌ های نیمه تمام خراسان جنوبی قول مساعد داد.

به گزارش “پیام خاوران “، دکتر نوبخت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی گفتمان هفته شبکه خاوران با بیان این مطلب از جدیت و پیگیری های مداوم استاندار خراسان جنوبی در جذب اعتبارات گفت و خاطر نشان کرد: استاندار فهرستی از پروژه‌های نیمه تمامی که درصورت تأمین اعتبار کامل می شوند را ارائه نموده که ما هم با پرداخت اعتبار برای تکمیل آنها موافقت کرده ایم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این که دولت برای استفاده از استعداد‌ها و ظرفیت های استان هایی همچون خراسان جنوبی، برنامه های توسعه‌ای ویژه ای دارد، تصریح نمود: در راستای اجرای همین برنامه، طی دو سال مبلغ 970 میلیارد تومان به خراسان جنوبی تزریق می شود.

وی متذکر شد:در سفر رئیس جمهور در دولت یازدهم برای 21 پروژه در خراسان جنوبی حدود 271 میلیارد تومان تعهد شد که البته مبلغ پرداختی 626 میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی؛ مبلغ اعتبارات تخصیصی به استان از محل سفر رئیس جمهور 227 درصد بیشتر از مبلغ تعهد شده بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش دیگری از برنامه، با اشاره به پروژه راه آهن خراسان جنوبی که از طرح‌های زیر بنایی این استان است، متذکر شد: پروژه راه آهن خراسان جنوبی از اولویت‌های ماست و تمام تلاشمان بر این است که افتخار اتصال این استان به راه آهن سراسری و اتمام این پروژه برای این دولت باشد.

وی تأکید کرد : با اتصال خراسان جنوبی به بندر چابهار،این استان به مسیر بین المللی وصل می‌شود.

دکتر نوبخت ضمن اشاره به پیشنهاد استاندار مبنی بر راه اندازی نیروگاه های خورشیدی کوچک در روستاها، گفت: خراسان جنوبی قابلیت خوبی در زمینه استفاده از نیروی خورشیدی دارد، به همین جهت براساس صحبت‌های انجام شده با استاندار مقرر شد، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در استان در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   ١٥ روستاي خراسان جنوبي به شبكه ملي اطلاعات متصل شد

وی افزود: این موضوع موجب افزایش درآمد روستاییان و بازگشت جوانان به روستا‌ها خواهد شد.

به گفته وی‌؛دولت برای جوانانی که عزم برگشت به روستا را دارند، مسکن و شغل ایجاد می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه از وعده ساخت 10 هزار واحد مسکن روستایی در استان گفت و خاطر نشان کرد: وعده ساخت این واحدها در اسفند سال گذشته داده شد اما بعد از چینش مقدمات لازم، کار از تیر ماه امسال کلید خورد و در کمتر از 7 ماه، تعداد 2 هزار واحد امروز تحویل متقاضیان شده است.

وی سپس به وجود مشاهیر و مفاخر متعدد خطه خراسان جنوبی اشاره کرد و برای تأمین اعتبار ساخت یک فیلم ملی درخصوص مشاهیر استان نیز قول مساعد داد.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها