اجلاسیه شهدای سادات در خراسان جنوبی در بیرجند برگزارشد

اجلاسیه ۱۴۱ شهید سادات خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند با حضور خیل عظیم مردم، سادات، خانواده شهدا و مسئولان نظامی و استانی برگزار شد .

به گزارش “پیام خاوران” ، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی صبح امروز در اجلاسیه شهدای سادات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی 2 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 141 شهید سادات هستند.

 

سردار علی قاسمی با بیان اینکه برگزاری اجلاسیه شهدای سادات یکی از پر افتخارترین اقدامات انجام شده است بیان کرد: در راستای ترویج تفکرات امام راحل (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای پاسداشت و گرامیداشت خون شهدا مفتخر هستیم که می‌توانیم در زمینه برگزاری این اجلاسیه‌ها گام برداریم.

 

وی شهید سیدعلی رضوی را آخرین شهید سادات استان عنوان کرد و گفت: امروز سالروز عملیات کربلای 5 است که یک عملیات سرنوشت ساز بود و آن را گرامی می‌داریم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از برنامه‌ریزی برای برگزاری این اجلاسیه از حدود 9 ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: 4 کارگروه برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاسیه نیز تشکیل شده است.

 

سردار قاسمی با بیان اینکه تمام متولیان برگزاری این اجلاسیه از سادات هستند ادامه داد: از 10 هزار سادات استان برای شرکت در این اجلاسیه دعوت شده است.

 

وی بیان کرد: از 141 شهید استان 121 شهید از سپاه و 20 شهید از ارتش و نیروی انتظامی استان هستند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون 12 یادواره شهرستانی و 25 یادواره بخشی و دهستانی سادات در استان برگزار شده است گفت: همچنین امروز پیکر دو تن از جانباختگان در مراسم تشییع سردار سلیمانی درکرمان بر روی دوش مردمی انقلابی بیرجند تشییع شد.

بیشتر بخوانید   ابتلای ۳۳ درصد کادر سلامت خراسان جنوبی به کرونا/دورهمی ها لغو شود

 

قاسمی با بیان اینکه برگزاری این اجلاسیه نخستین اجلاسیه سادات در کشور است یادآور شد: در برنامه داریم دومین کنگره سادات را به صورت ملی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استان برگزار کنیم.

 

در این مراسم همسر شهید سیدعلی رضوی که چندی پیش به شهادت رسید دلنوشته‌ای را تقدیم به همسر شهیدش کرد.

انتهای پیام /

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها